• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 16 بهمن 1400
کد مطلب : 152907
+
-

آماربازی

3/5
پیمان بابایی، مهاجم تراکتور با میانگین 3.5شوت در هر بازی شوتزن‌ترین بازیکن لیگ برتر در نیم‌فصل اول بود. مهاجم تراکتورسازان در نیم‌فصل یک پیشنهاد جدی از پرسپولیس داشت و سرخپوشان خیلی دوست داشتند او را در نیم‌فصل دوم به جای عیسی آل‌کثیر داشته باشند. اما تراکتور با جدایی این مهاجم مخالفت کرد و آمارها و نمرات او نشان می‌دهند این مخالفت کاملا منطقی بوده است. بابایی در 13بازی 1111دقیقه برای تراکتور بازی کرده و 4گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است. بعد از او که میانگین شوت‌هایش 3.5شوت در هر بازی است، شهریار مغانلو (سپاهان) و مهدی عبدی (پرسپولیس) با 3.1شوت در هر بازی، بهترین‌های لیگ بیست‌ویکم در این زمینه بوده‌اند.

04
ایمان صادقی در طول نیم‌فصل اول 4بار به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد تا در این زمینه پیشتاز و رکورددار بازیکنان باشد. دروازه‌بان سابق پرسپولیس که این فصل در فجرسپاسی بازی می‌کند در هر 16بازی تیمش 90دقیقه در میدان حضور داشته و از رکوردداران بیشترین حضور در میدان هم هست. او طی این بازی‌ها 4بار عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرده است. بعد از او به نام 3بازیکن دیگر می‌رسیم که هرکدام 3بار توسط متریکا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده‌اند. جواد محمدی (مدافع هوادار)، ایوب کلانتری (هافبک نساجی) و امید عالیشاه (مهاجم پرسپولیس) 3بازیکنی هستند که بعد از صادقی به‌عنوان رکوردداران این بخش شناخته می‌شوند.

04
اما رکوردداران حضور در تیم منتخب هفته، 2 بازیکن از سپاهان هستند که هر کدام در 4هفته مختلف در ترکیب تیم منتخب قرار گرفته‌اند. گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر 2بازیکن سپاهان هستند که رکورد حضور در تیم منتخب هفته را در اختیار دارند. بعد از این دو نفر به اسم چندین بازیکن دیگر برمی‌خوریم که هر کدام 3بار در تیم منتخب هفته جای داشته‌اند. جعفر سلمانی، کوین یامگا و مهدی‌پور (استقلال)، امید نورافکن و فرشاد احمدزاده (سپاهان)، سعید صادقی (گل‌گهر)، مهدی ترابی (پرسپولیس) و شاهین توکلی (مس رفسنجان) 8بازیکنی هستند که هر کدام 3بار در جمع بهترین‌های هفته قرار گرفته‌اند. این آمار تا پایان هفته پانزدهم بوده و تیم هفته شانزدهم متریکا هنوز انتخاب نشده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید