• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 16 بهمن 1400
کد مطلب : 152899
+
-

همان همیشگی

رئال‌مادرید در فصلی که کوپا دل‌ری را جدی می‌گیرد، باز هم حذف می‌شود

همان همیشگی

بیلبائو در سن‌مامس پس از حذف بارسلونا توانست رئال‌مادرید را هم با گل دیرهنگام برنگر ببرد و صدرنشین لالیگا را حذف کند. اتلتیک دومین تیم تاریخ جام حذفی اسپانیا محسوب می‌شود که در یک فصل هم رئال را حذف می‌کند و هم بارسلونا را کنار می‌زند. قبلا تنها یک‌تیم به نام ساراگوسا موفق به این شاهکار شده و 2‌بار دست به چنین کاری زده بود. رئال‌مادرید در قرن21 تنها 2‌بار کوپا دل‌ری را فتح کرده و 3‌بار در 31سال اخیر! این نشان می‌دهد رئال هرگز این رقابت‌ها را جدی نگرفته است. البته این‌بار کارلو آنچلوتی می‌خواست جدی بگیرد اما در غیاب بنزما و با 4 بازیکن برزیلی خسته‌اش کاری از پیش نبرد. او برای این بازی به گرت بیل و ادن آزار هم اعتماد نکرد تا این دو‌بازیکن را جایگزین وینیسیوس و رودریگو کند. این 2‌برزیلی یک‌روز قبل‌تر در آن سر دنیا در ترکیب برزیل به میدان رفته بودند و رودریگو نخستین گلش را با پیراهن تیم ملی ثبت کرده بود. کاسمیرو هم بلافاصله بعد از بازگشت از اردوی ملی فیکس ترکیب شد و 90‌دقیقه بازی کرد. او یک موقعیت عالی گلزنی را هم از دست داد و با توپی که لو داد زمینه‌ساز گل برتری اتلتیک بیلبائو شد! 


رئالی‌ها می‌توانند این باخت را به گردن فدراسیون فوتبال بیندازند که آنها را مجبور کرد 2‌روز پس از پایان فیفادی و درحالی‌که چندین بازیکن‌شان در آمریکای‌جنوبی به‌سر می‌بردند، در این مسابقه حساس به میدان بروند. بیلبائو هر 2‌بازی آخرش در کوپا را در زمین خودش برگزار کرده و رئال هر 2بازی را در زمین حریفان. لالیگا در این فصل بازی تیم‌های بارسلونا، اتلتیکو و سه‌ویا را بعد از فیفادی‌های قبلی عقب انداخته بود اما این‌بار فدراسیون حاضر به همکاری با رئال در کوپا نشد. با این‌حال مسئولیت باخت به گردن آنچلوتی است. کارلتو در طول فصل تنها از 14بازیکن استفاده می‌کند و به بقیه نیمکت‌نشینان اعتمادی ندارد. در دقیقه75 کادر فنی به آزار اطلاع داد که گرم کند ولی بازیکن دیگری به‌جای او به زمین رفت. این موضوع باعث خنده گرت بیل شد. بیل به این اتفاق عادت دارد. کارلتو که با فتح سوپرجام به قهرمان برنابئو تبدیل شده بود، حالا انگار دشمن مردم است. او فرداشب با گرانادا بازی دارد و بنزما به این بازی هم نمی‌رسد. با ادامه این سبک بازی و حذف احتمالی مقابل پاری‌سن‌ژرمن در هفته آینده اوضاع قمر در عقرب خواهد شد.
با حذف رئال‌مادرید احتمال غیبت بارسلونا و اتلتیکو مادرید در سوپرجام سال آینده کاهش یافت. اگر رئال قهرمان لالیگا و کوپا دل‌ری می‌شد، شانس این دو تیم افزایش می‌یافت. در سوپرجام 2 تیم فینالیست کوپا و 2 تیم اول لالیگا حضور خواهند داشت. سخت است بارسا و اتلتیکو بتوانند یکی از 2‌رتبه اول یا دوم را در لالیگا در پایان فصل به‌دست آورند و به سوپرجام2023 راه‌یابند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید