• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152667
+
-

ویژه‌برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی از امروز در سراسرکشور برگزار می‌شود

جشن ملی 1400 با محور امید و وحدت

گزارش
جشن ملی 1400 با محور امید و وحدت

جشن ملی‌1400 با تدارک ویژه‌برنا‌مه‌های متنوع در قالب‌ها و چارچوب‌های مختلف از امروز (12بهمن‌ماه) در سراسر کشور آغاز می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است امسال سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.
اگرچه براساس اعلام مسئولان مربوطه، به‌دلیل آغاز موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا، تا این لحظه برای برگزاری راهپیمایی 22بهمن تصمیم قطعی اتخاذ نشده‌است، اما اخبار منتشر‌شده از تدارک گسترده و ویژه برای گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب‌شکوهمند اسلامی مردم ایران حکایت دارد.
برهمین اساس هم بود که دیروز رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تشریح ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده‌شده، تأکید کرد در هفته‌جاری با هماهنگی ستاد مرکزی مقابله با کرونا، در زمینه چگونگی برگزاری راهپیمایی 22بهمن‌ماه تصمیم‌گیری خواهد شد و این ستاد برای هر شرایطی برنامه‌ریزی کرده و از آمادگی لازم برخوردار است.

تدارک ۲۶کمیته مرکزی
سیدنظام‌الدین موسوی در نشست‌خبری دیروز خود تأکید کرد که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های متعدد و متنوعی برای سالگرد پیروزی انقلاب درنظر گرفته شده‌است و نهادها و سازمان‌های دست‌اندرکار تلاش می‌کنند امسال جشن‌های پیروزی انقلاب‌اسلامی را با درنظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنند؛ برنامه‌هایی که تبلور وحدت همه قشرها، اصناف، اقوام و ادیان کشور است. برهمین اساس هم هست که شعار اصلی مراسم دهه‌فجر امسال «جشن ملی‌۱۴۰۰» و محور اساسی برنامه‌های تدارک دیده‌شده، «امید و وحدت» است.
آنگونه که از صحبت‌های رئیس ستاد مرکزی دهه فجر برمی‌آید، امسال ۲۶کمیته مرکزی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر برنامه‌‌ریزی کرده‌اند و متناظر با این کمیته‌ها، در استان‌ها نیز ستادهایی شکل گرفته که برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه‌برنامه‌های جشن انقلاب‌اسلامی را برعهده دارند.
آنچه در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای جشن انقلاب‌اسلامی بیش‌از هر چیز به‌چشم‌ می‌آید، «مردم‌محور»‌بودن برنامه‌های تدارک دیده شده‌ است. برهمین اساس هم بود که به‌گفته موسوی، سازمان‌‌های مردم‌نهاد، هیئت‌ها و گروه‌های اجتماعی ‌و سیاسی، قشرها، اصناف و ادیان مختلف برای برگزاری مراسم دهه فجر اعلام آمادگی و برنامه‌ریزی کرده‌اند و به شهرداری‌ها نیز ابلاغ شده تا بستر مناسب و زمینه‌های فعالیت مردم‌محور را مهیا کنند.
ازسوی دیگر فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز بستر دیگری بوده‌است که امسال در برگزاری جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی نقش ویژه‌ای برعهده دارند و رئیس ستاد مرکزی دهه فجر از برگزاری جلسه‌هایی با فعالان فضای‌مجازی و رسانه‌ها خبر می‌دهد و بر نقش و اهمیت این فضا در برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر تأکید می‌کند و از طراحی پویش‌ها و هشتگ‌های مختلفی در این زمینه خبر می‌دهد.
موسوی درباره ویژه‌برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام‌خمینی(ره) به میهن نیز عنوان کرد: دیروز مرقد مطهر امام(ره) با گلاب ناب کاشان شست‌وشو داده و گل‌آرایی شد و امروز هم مراسمی در فرودگاه مهرآباد، محل جلوس امام(ره) در بهشت‌زهرا(س) و حرم امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود. مراسم از ساعت ۹ سه‌شنبه آغاز می‌شود. در مسیر حرکت حضرت‌امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) نیز رژه موتوری خواهیم داشت‌ و این مسیر توسط بالگرد، گلباران می‌شود.

تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی
امروز همچنین قرار است «زنگ انقلاب» در ۱۱۰هزار مدرسه و همچنین ناقوس کلیساها به‌صدا درآید و پویش «پرچم»، به‌عنوان نماد وحدت ملی اجرا می‌شود.
همچنین برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی، جشنواره سرودهای همگانی، دیدار با خانواده معظم شهدا، تورهای انقلاب و بازدید از حسینیه جماران، موزه عبرت، باغ‌موزه دفاع‌مقدس و کاخ‌موزه‌ها، مسابقات ادبی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، پرسمان‌های دانش‌آموزی و مسابقات ورزشی، صبحگاه مشترک فجرآفرینان، محفل شعر انقلاب، عیادت از جانبازان دفاع‌مقدس و مسابقات کتابخوانی و وبلاگ‌نویسی بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی است که در طول دهه‌فجر اجرا می‌شود.
در این میان اما رئیس ستاد مرکزی دهه فجر تأکید ویژه‌ای بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در همه برنامه‌های تدارک دیده‌شده در سراسر کشور با حساسیت ویژه‌ای اجرا خواهد شد و دراین زمینه هماهنگی‌های لازم با نهادها و سازمان‌های مربوطه انجام شده‌ است.

ویژه‌برنامه‌های سپاه تهران
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز دیروز به تشریح ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده‌شده ازسوی این ارگان با هدف گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی پرداخت و از برگزاری 3هزارو500 «جشن محله‌محور» در مساجد و مدارس به مناسبت دهه‌فجر خبرداد؛ جشن‌هایی که در هزار مسجد، 1900مدرسه و 1500 اداره و مراکز کارگری و سایر اقشار برگزار خواهد شد.
سردار حسن حسن‌زاده برگزاری ۱۱۰جشن میدانی را یکی دیگر از برنامه‌‌های درنظر گرفته شده برای بزرگداشت دهه فجر اعلام می‌کند و از اجرای رزمایش بزرگ «کمک مومنانه»، به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سپاه تهران به مناسبت دهه فجر خبر می‌دهد. بر این اساس روز ۱۵بهمن‌ماه بزرگ‌ترین کاروان کمک مومنانه به‌میزان ۱۱۰هزار بسته معیشتی و بیش ‌از ۳۱۳سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.
علاوه‌بر رژه موتوری ازسوی موتورسواران در تهران، حدفاصل فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) که امروز برگزار می‌شود، اجرای برنامه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی در محله‌های آسیب‌دیده تهران، به‌ویژه محله هرندی با حضور همه دستگاه‌ها و نورافشانی در بیش‌از هزار نقطه و محله همزمان با سر‌دادن ندای «الله اکبر» در شب ۲۲بهمن، از دیگر برنامه‌های سپاه تهران به‌مناسبت دهه فجر خواهد بود. در این میان سپاه تهران در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌‌ که با محوریت معرفی دستاوردهای انقلاب‌اسلامی اجرا خواهد شد. برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی جشنواره «سرود انقلاب» و راه‌اندازی 80ایستگاه فرهنگی درمسیر راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن بخشی از برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این حوزه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید