• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15258
+
-

کره‌شمالی: آمریکا، پروسه صلح را تهدید می‌کند

کره‌شمالی در آستانه دیدار تاریخی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، درباره استفاده آمریکا از «فشارها و تهدیدهای نظامی» علیه پیونگ‌یانگ هشدار داده است. به گزارش بی‌بی‌سی، این کشور همچنین گفته که تمایل کره‌شمالی به انجام مذاکرات صلح را نباید نشانه ضعف این کشور دانست.

وزارت امور خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفته است: آمریکا عمدا با پیش کشیدن این مسئله که تحریم‌ها تا زمانی که کره‌شمالی کاملا برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذارد لغو نمی‌شود، کره‌شمالی را تحریک می‌کند. قرار است در هفته‌های پیش رو، رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا، با هم ملاقات کنند. در بیانیه وزارت امورخارجه کره‌شمالی درباره رفتارهای تحریک‌آمیز آمریکا آمده است: «آمریکا، در زمانی که موقعیت در شبه‌جزیره کره رو به سمت صلح است، عمدا کره‌شمالی را تحریک می‌کند. این رفتار آمریکا، چیزی نیست مگر تلاشی خطرناک برای ویران کردن فضای دیالوگی که به سختی به‌دست آمده است. تعبیر نیت صلح‌طلبانه کره‌شمالی به ضعف، برداشت نادرستی است و تحت هیچ‌شرایطی سازنده نیست.»

کره‌شمالی و کره‌جنوبی، به‌تازگی در نشستی تاریخی بین رهبران 2کشور توافق کرده‌اند که بعد از دهه‌ها، ‌پیمان صلح با هم امضا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید