• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152133
+
-

ماه‌عسل تمام شد؟

دنیای مربیگری بی‌رحم است آقای نویدکیا...

ماه‌عسل تمام شد؟

بهروز رسایلی

محرم نویدکیا را باید نماد سپاهان دانست؛ کاپیتان وفادار طلایی‌پوشان که به‌عنوان بازیکن در هر 5عنوان قهرمانی این تیم در لیگ برتر حاضر بوده است. بنابراین عجیب نیست که نویدکیا از محبوبیتی خارق‌العاده بین هواداران سپاهان برخوردار باشد. در سال‌های بعد از بازنشستگی، همیشه اسم او به‌صورت غیررسمی به‌عنوان گزینه سرمربیگری سپاهان به گوش می‌رسید. با این حال خیلی‌ها فکر می‌کردند شاید محرم از جای دیگری کارش را شروع کند و ابتدا سراغ تیم‌های کوچک‌تر یا حتی دستیاری در همین سپاهان برود. با این حال هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نداد و نویدکیا از آغاز لیگ بیستم به‌عنوان نفر اول کادرفنی سپاهان وارد جرگه مربیان شد. ورود او به این عرصه، محبوبیت منطقه‌ای نویدکیا را تبدیل به مقبولیتی ملی کرد. لحن آرام و رفتار باوقار و سنجیده نویدکیا باعث شد همه به او احترام بگذارند. به هر حال اینها در فوتبال ایران متاع کمیابی هستند. در عین حال محرم فصل اول کارش نتایج خوبی هم کسب کرد و خیلی‌ها نایب‌قهرمانی طلایی‌پوشان را به‌عنوان یک موفقیت از او پذیرفتند اما حکایت فصل دوم فعلا چیز دیگری بوده است.
سپاهان امسال اگرچه گاهی نمایش‌های جذابی داشته است اما به‌طور کلی در شمایل یک تیم سر به هوا و سهل‌انگار ظاهر شده؛ تیمی که زیاد موقعیت خراب می‌کند و آسان امتیاز از کف می‌دهد. با احتساب شکست فنی برابر گل‌گهر سیرجان، سپاهان در 16مسابقه این فصل 6بار شکست خورده و باخت در جام‌حذفی برابر آلومینیوم اراک هم فصل را برای طلایی‌پوشان تلخ‌تر کرد. همین مسائل باعث شده حرف و حدیث‌های زیادی در مورد تغییر یا تقویت کادرفنی سپاهان به‌وجود بیاید. برخی از احتمال جدایی محرم حرف می‌زنند و عده‌ای هم می‌گویند او تحت‌فشار قرار گرفته تا یک دستیار ترجیحا خارجی به کادر فنی‌اش اضافه کند.
شاید اصلا هیچ‌کدام از این اتفاقات نیفتد اما فشار این روزها روی نویدکیا یک واقعیت تلخ را بیش از پیش اثبات می‌کند؛ اینکه فوتبال بی‌رحم است و مخصوصا مربیگری در آن، ممکن است تمام تصاویر به جا مانده از بازیکنان محبوب را مخدوش کند. هوادار از تیمش نتیجه می‌خواهد و اگر این نتیجه به‌دست نیاید، او خیلی مدارا نخواهد کرد. همین رونالد کومان که اینطور از بارسلونا رانده شد، زننده گل نخستین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بود. او تیم ملی هلند را در اوج رها کرد و به بارسا آمد، اما هیچ‌کدام از این فداکاری‌ها باعث نشد هواداران بارسا نتایج ضعیف این مربی را تحمل کنند. فوتبال همین است؛ حالا باید دید محرم می‌تواند کشتی خودش را از این رود پرتلاطم به سلامت بیرون بکشد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید