• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152130
+
-

بزن بریم

تیم ملی ایران امشب با عبور از سد عراق به جام‌جهانی قطر می‌رسد؛ البته بدون بردن این بازی هم ایران به قطر خواهد رسید فقط جشن صعود کمی عقب می‌افتد

بزن بریم

از ساعت18 امروز تیم‌ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم عراق می‌رود تا کار صعود به جام‌جهانی قطر را در فاصله 3بازی تا پایان رقابت‌های مقدماتی تمام کند. ایران در مرحله قبلی این رقابت‌ها هم در آخرین بازی به مصاف عراق رفت، اما حساسیت و استرس آن مسابقه ابدا با بازی امروز قابل مقایسه نیست. در مرحله قبلی مسابقات مقدماتی، کار صعود ایران در رقابت با بحرین و عراق کاملا گره خورده بود و ایران در آخرین بازی، برای سرگروهی محتاج پیروزی مقابل عراقی‌ها بود. حتی تساوی در آن مسابقه و دوم‌شدن ایران در گروهش هم امکان داشت منجر به حذف از رقابت‌های جام‌جهانی شود. درنهایت ایران آن مسابقه را با تک‌گل سردار آزمون برد تا تیم اسکوچیچ از آن میدان هم مثل بازی حیاتی مقابل بحرین، سربلند خارج شود. اسکوچیچ در ادامه حضورش روی نیمکت تیم‌ملی به قدری خوب نتیجه گرفت که حالا تیم ملی برای صعود هیچ احتیاجی به امتیازات 4بازی آخر ندارد. برد امروز مقابل عراق هم فقط برای قطعی‌کردن صعود زودهنگام روی کاغذ ضروری است، وگرنه کیست که نداند ایران حتی با همین 16امتیازی که تا الان جمع کرده هم به قطر صعود خواهد کرد. برای جلوگیری از صعود ایران، یکی از 4تیم امارات، لبنان، عراق و سوریه باید 17امتیازی شود؛ در حالی که الان مجموع امتیاز این 4تیم 17امتیاز است.

  یک‌سوم تیم غایبند
مهم‌ترین مسئله تیم ملی در بازی امروز، غیبت چندنفر از ستاره‌های اصلی است. احمد نوراللهی به کرونا مبتلا شده و به بازی امروز نرسیده است. اسکوچیچ در هر 13مسابقه‌ رسمی و دوستانه‌ای که سرمربی ایران بوده، نوراللهی را از ابتدا در ترکیب اصلی به زمین فرستاده و امروز برای نخستین‌بار او را در خدمت ندارد. مجید حسینی، حاج‌صفی و سردار آزمون هم به کرونا مبتلا شده بودند اما الان شرایط متفاوتی دارند. حسینی هنوز از شر کرونا رها نشده اما 2نفر دیگر با وجود اینکه تست‌شان منفی شده در بازی امروز حضور ندارند. حاج‌صفی به‌خاطر مثبت‌شدن تست کرونا به اردو نیامده بود و تازه بعد از منفی‌شدن تست، برای سفر به ایران اقدام کرده است. سردار هم در گیرودار قرنطینه و قوانین خاص باشگاهش زنیت است و با وجود رهایی از بند کرونا هنوز نتوانسته به اردوی تیم‌ملی برسد. به اینها اضافه کنید غیبت مهدی طارمی را که در راه رسیدن از پرتغال به ایران، پشت برف‌های زمستان گیر کرد و از شهری دوردست در ترکیه سر درآورد! طبق آخرین اخبار، طارمی بعد از کش‌وقوس‌های فراوان قرار بود صبح امروز از آنتالیا به تهران برسد و با این حساب بعید است برای بازی امروز کاملا در خدمت تیم ملی باشد؛ لااقل حضور او در ترکیب اولیه به‌خاطر خستگی سفر غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این اوصاف، ایران امروز حداقل 3بازیکن از ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد؛ به‌علاوه حاج‌صفی که در تیم اسکوچیچ معمولا فیکس نیست اما دقایقی از نیمه دوم به میدان می‌رود.

  عراق؛ تیم بدون برد
از غایبان پرتعداد ایران گفتیم اما شرایط عراق هم خیلی بهتر از ما نیست. یاسر قاسم، مناف یونس، علی فائز و امجد عطوان، ۴بازیکن عراق هستند که به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانند برابر ایران به میدان بروند. از این جمع 2نفر در بازی رفت مقابل ایران در ترکیب اصلی عراق بودند و مسئولان این تیم خیلی سعی کردند موافقت برگزارکنندگان مسابقه را برای تست مجدد و استفاده از آنها جلب کنند اما این اتفاق رخ نداد. مسئولان AFC اجازه تست دوباره را صادر نکردند و البته در صورت منفی‌شدن تست‌، باز هم طبق قانون بازیکنان باید چند روزی را در قرنطینه بمانند.
عراق در حالی به مصاف ایران آمده که بعد از 6بازی هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و فقط 4امتیاز دارد. این تیم در مرحله قبلی شرایط بهتری داشت اما در آخرین مرحله مقدماتی با هدایت دیک ادووکات اصلا شرایط مناسبی نداشته و حالا در گروه 6تیمی رتبه پنجم را دارد. هر دو باخت عراق با نتیجه 3 بر صفر بوده که مقابل ایران و کره‌جنوبی اتفاق افتاده و در 4مسابقه دیگر هم 4تساوی نصیب شاگردان ادووکات شده است. البته عراقی‌ها با رتبه سوم گروه فقط 2امتیاز فاصله دارند اما تیم سوم این گروه هم در بازی پلی‌آف شانس چندانی مقابل تیم سوم گروه مقابل نخواهد داشت.

  جشن 10هزار نفری
بازگشت تماشاگران به ورزشگاه آن هم برای یک بازی ملی، از اتفاقات مهم و جالب این مسابقه است. اینطور که از مدت‌ها قبل اعلام شده، 10هزار تماشاگر زن و مرد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند. البته تا 24ساعت قبل از بازی هنوز نحوه فروش بلیت برای این بازی اعلام نشده بود و علاقه‌مندان فوتبال نمی‌دانستند بلیت تماشای این مسابقه را از چه طریقی باید تهیه کنند. اما به هر حال ورود تماشاگر به ورزشگاه آزادی و بازی تیم‌ملی پیش چشم علاقه‌مندانش از اتفاقات مثبت امروز خواهد بود؛ به‌خصوص که درصورت پیروزی تیم ملی، جشن صعود ایران برگزار خواهد شد و حضور تماشاگران می‌تواند شکوه و هیجان بیشتری به این جشن ببخشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید