• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152137
+
-

نکته بازی/ از آن زیدان تا این زیدان


یکی از خبرهای پربازدید این چند روز در سایت‌های مختلف، خبری با این تیتر بود: «زیدان وارد تهران شد.» طبیعتا این خبر بسیار جذاب است و شما حتی اگر بدانید در مورد چیست، باز هم آن را باز می‌کنید و می‌‌خوانید. داستان این است که زیدان اقبال، بازیکن عراقی و 18ساله منچستریونایتد برای بازی با ایران وارد کشورمان شده است. آدم این خبر را که می‌شنود، یاد وعده‌های مازیار ناظمی بعد از خروج کارلوس کی‌روش از تیم ملی می‌افتد. یادش به خیر؛ آن زمان هم قرار بود زین‌الدین زیدان به ایران بیاید و همه در کنار هم طلوع کنیم، اما مارک ویلموتس آمد و نزدیک بود همه کنار هم غروب کنیم! حالا این زیدان و آن زیدان ندارد که؛ مهم این است که بالاخره چنین نامی وارد ایران شد.


خودشان 11میلیارد خریدند
باشگاه پرسپولیس تحرکاتش را برای تقویت تیم در پنجره زمستانی آغاز کرده است. در همین راستا گویا مدیران این باشگاه به گل‌گهر سیرجان نامه زده‌اند و خواهان جذب مهدی تیکدری شده‌اند. تیکدری دفاع راست سیرجانی‌هاست؛ یعنی دقیقا همان جایی بازی می‌کند که سال‌های گذشته به نقطه‌ضعف پرسپولیس تبدیل شده. این وسط فقط یک اشکال کوچک وجود دارد؛ اینکه خود گل‌گهر ابتدای فصل به‌خاطر جذب تیکدری ناچار شد 11میلیارد تومان پول رضایتنامه به تراکتور بدهد! آنها این مبلغ سنگین و باورنکردنی را برای دریافت رضایتنامه یک بازیکن غیرملی‌پوش پرداختند. حالا شما فکر می‌کنید اگر قرار به فروش تیکدری باشد، گل‌گهر با چه شرایطی حاضر است با انتقال این بازیکن موافقت کند؟ فراموش نکنید پرسپولیس همین حالا در پرداخت دستمزد بازیکنانش وا‌مانده؛ بعد پول چنین خریدی را دارد؟


کدام فرجی؟ فرشاد؟
یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقات اردوی جاری تیم ملی، بدون شک دعوت از فرشاد فرجی بود. تیم ملی برای بازی با عراق و امارات شرایط خاصی پیدا کرده و تعدادی از نفراتش به‌دلیل شیوع کرونا حضور در این دو مسابقه را از دست داده‌اند. در چنین شرایطی دست اسکوچیچ بسته شده و او مدام مجبور است تغییراتی در لیست اعمال کند. کار در این مورد به جایی رسید که فرشاد فرجی از پرسپولیس هم به اردوی تیم ملی دعوت شد. بعد از انتشار این خبر اما، همه داشتند هاج و واج به هم نگاه می‌کردند. خیلی‌ها می‌پرسیدند فرجی؟ کدام فرجی؟ همین فرشاد؟ احتمالا آنها امیدوار بودند منظور اسکوچیچ یک فرجی دیگر بوده باشد اما این امیدواری واهی بود. باور کنید فرشاد فرجی با همین سطح کیفی به تیم ملی دعوت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید