• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152123
+
-

شگفت‌انگیز؛ تمجید نادال از مشکات

رافائل نادال یکی از پرافتخارترین تنیسورهای جهان بعد از ملاقات با تنیسور ایرانی حاضر در اوپن استرالیا، از او تعریف کرده است

شگفت‌انگیز؛ تمجید نادال از مشکات

اگر 2دهه قبل بازیکنی به نام ارغوان رضایی با شکست‌ دادن بزرگانی مثل ماریا شاراپوا و ونوس ویلیامز نام ایران و تنیس را در جهان مطرح کرد، امروز مشکات‌الزهرا صفی مهم‌ترین چهره ایرانی تنیس جهان است؛ اولین تنیسور زن ایرانی که به گرنداسلم راه پیدا کرده است و رافائل نادال اسطوره تنیس جهان درباره او صحبت کرده: «مشکات شگفت‌انگیز است.»
ارغوان رضایی تنیس را در فرانسه شروع کرده بود و بیشتر یک بازیکن ایرانی‌-فرانسوی بود. او خودش را تا رنک15 جهان رساند، در 4گرنداسلم اوپن استرالیا، فرانسه، ویمبلدون و آمریکا بازی کرد. 2مدال طلا هم در بازی‌های اسلامی زنان برای تیم‌ملی ایران گرفت اما تفاوت مشکات با رضایی در این است که او در ایران بزرگ شده و از زمین‌های کرج خودش را به اوپن استرالیا رسانده است. البته ارغوان در مسابقات اصلی بازی کرده بود ولی مشکات با جوانان مسابقه داد.
مشکات صفی مثل خیلی از ورزشکاران دیگر خودش استعدادش را کشف کرد. مشکات به خبرنگار مصری که در استرالیا بازی‌اش را دیده، گفته که با دیدن نادال به تنیس علاقه‌ پیدا کرده است: «در کشورم اگر بپرسید به چه ورزشی علاقه دارند همه می‌گویند فوتبال. یک روز که مسابقه نادال را به همراه مادرم از تلویزیون نگاه می‌کردم نسبت به این رشته کنجکاو شدیم و می‌خواستیم بدانیم آیا در ایران زمین تنیس وجود دارد که در آنجا بازی کنیم.» نادال در کنار کریستیانو رونالدو، قهرمانان ورزشی مشکات هستند. چند روز پیش مشکات عکسی از خودش و نادال به اشتراک گذاشت و حالا نادال است که درباره او صحبت کرده. نادال که با حضور در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا فقط 2پیروزی تا رسیدن به عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ جهان فاصله دارد : «برای من این اتفاق خاصی است که بتوانم کسی را تشویق کنم. همچنین به او کمک کنم تا در مورد زندگی خود تصمیمات مثبت بگیرد و به این مسئله خیلی افتخار می‌کنم. اگر مسابقه من به او کمک کرده است تا بتواند تنیس بازی کند و اکنون در گرنداسلم استرالیا باشد، از این بابت بسیار خوشحالم.» او همچنین گفته است: «برای من بسیار لذت‌بخش بود که درباره او بیشتر بدانم. فکر می‌کنم داستان او شگفت‌انگیز است. دیدن بازیکنانی از نقاط مختلف جهان به‌ویژه‌ کشورهایی که در تاریخ خودشان بازیکنی در این مسابقات نداشته‌اند، فوق‌العاده است.» نادال و مشکات همدیگر را اتفاقی دیده‌اند. او داستان ملاقات‌شان را تعریف کرده است: «در راهروی محل برگزاری بازی‌ها بودم که یکی از افراد حاضر در تورنمنت به سمت من آمد و مرا به او معرفی کرد و کمی هم درباره داستان او به من گفت... فکر می‌کنم شگفت‌انگیز است که بازیکنی از ایران ببینیم که در رده جوانان حضور دارد و یک بازی را هم در این گرنداسلم برده است. واقعا داستان او شگفت‌انگیز است و ملاقات با او لذت‌بخش بود.»  همچنین صفحه اینستاگرام آکادمی رافانادال، نقل‌قول صفی را که گفته بود با دیدن بازی‌های نادال به تنیس علاقه‌مند شده است، منتشر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید