• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151949
+
-

تأثیر جنگ روی تدریس و آموزش در سوریه

جنگ تجربه تلخ زندگی ماست هرچند که این اتفاق به ما توانایی بیشتری داد و توانستیم مقاومت کنیم و دوران جنگ را در شرایط خیلی سخت هم گذراندیم.
 با همه تأثیرات منفی‌ای که جنگ در زندگی و کار در همه ابعاد به ما وارد کرد، خدا را شکر نتوانست همت استادان و دانشجویان را کم‌کند. در همان بحبوحه جنگ، این پدیده وحشتناک بشری، نه استادان دانشگاه و نه دانشجویان خود را از ادامه تحصیل یا تدریس باز نداشـــتند یا ناامید نشدند.دانشگاه‌ها در تمام سال‌های جنگ دایر بود ودر سخت‌ترین شرایط، زمانی که تقریبا 60تا 70درصد از شهر حلب دست مسلحین تکفیری‌ها بود، زیر بمب وخمپاره و صداهای وحشتناک و ترس حتی یک روز هم دانشگاه تعطیل نشد و در بدترین شرایط هم باز ایستادیم و ماندیم برای اینکه مطمئن بودیم و هستیم که دانشگاه‌ها مهم‌ترین مراکزی هستند که نباید هیچ وقت دست آنها بیفتد یا حتی برای یک روز هم که شده نباید تعطیل شود که ما هستیم پیام‌رسان به همه افراد جامعه که با مقاومت پیروز می‌شویم ودست روی دست گذاشتن در زندگی هیچ وقت شیوه و روش ما نیست.
در همان دوران جنگ بود که ارتش در جبهه می‌جنگید و ما در جایی که بودیم؛ وظیفه وتکلیف خود می‌دانستیم که این پیام پیروزی را به مردم منتقل کنیم که باید با صبر وتحمل ومقاومت زندگی را ادامه بدهیم تا تکفیری‌های اشغالگر را از سرزمین خود برانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید