• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151880
+
-

خواهر و برادر اهل کالیفرنیا برای سرقت 4500دلار دست به جنایت زدند

افشای راز جنایت در برنامه تلویزیونی

خارجی
افشای راز جنایت در برنامه تلویزیونی

 سال‌ها پس از قتل مردی در کالیفرنیای آمریکا درحالی‌که پلیس نتوانسته بود اسرار این جنایت را فاش کند، همدست قاتلان که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود ناگهان رو به دوربین کرد و راز جنایت چندین ساله را فاش کرد.
به گزارش همشهری به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، 28سال پیش جسد جوان 19ساله‌ای به‌نام فرانک مک‌آلیستر توسط کوهنوردان در جنگل‌های شهر شاستا در کالیفرنیای آمریکا پیدا شد. او بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و قاتلان پس از رها کردن جسدش در همانجا فراری شده بودند. در تحقیقات پلیس معلوم شد که فرانک قربانی سرقت 4500دلاری شده است. ماجرا از این قرار بود که مقتول یک سال قبل‌تر در جریان یک تصادف رانندگی دچار جراحت شده و دادگاه رأی به دریافت خسارت 4500دلاری داده بود. اما همان روزی که فرانک این مبلغ را از بیمه دریافت کرده بود، توسط افرادی ناشناس به قتل رسیده و پول‌هایش به سرقت رفته بود.

برنامه زنده
سال‌ها از این جنایت گذشت و در این مدت پلیس نتوانست هیچ ردی از قاتلان پیدا کند. این پرونده همچنان راکد مانده بود تا اینکه در سال2018 درحالی‌که 24سال از جنایت می‌گذشت اتفاق عجیبی رخ داد. آن روز مردی به نام برایان هاوکینز مهمان برنامه زنده یک شبکه تلویزیونی محلی بود. او قرار بود در این برنامه مذهبی از ایمانش حرف بزند و گناهانی که مرتکب شده بود. او ناگهان رو به دوربین کرد و گفت: «من همدست قاتلانی بودم که 24سال پیش مردی به نام فرانک مک‌آلیستر را به قتل رساندند و تا حالا پلیس نتوانسته راز این جنایت را فاش کند.»  او سپس شروع به توضیح جزئیات جنایت کرد و گفت که قاتلان اصلی یک خواهر و برادر به‌نام‌های شانا و کورتیس کالور هستند که برای سرقت دلارهای مقتول او را با ضربات چاقو به قتل رساندند.
برایان هاوکینز جزئیات این جنایت هولناک را شرح داد و گفت که می‌خواهد پس از برنامه تلویزیونی به اداره پلیس برود و خود را تسلیم کند. او این کار را انجام داد و همان روز بازداشت شد و با توجه به اعترافات وی، مأموران موفق شدند 12ساعت بعد خواهر و برادر قاتل را دستگیر کنند. آنها اما مدعی شدند که برایان دروغ می‌گوید و هرگز در قتل مک‌آلیستر نقشی نداشته‌اند.

اعتراف به جنایت
هر چند خواهر و برادر 45 و 49ساله مدعی بودند که بی‌گناهند اما هر دوی آنها بازداشت و به زندان منتقل شدند تا اینکه روز جمعه به قتل جوان 19ساله اعتراف کردند و به این ترتیب اسرار این پرونده قدیمی برملا شد. یکی از قاتلان گفت: از قبل مقتول را می‌شناختیم و می‌دانستیم که قرار است از بیمه 4500دلار خسارت بگیرد. او قصد داشت پس از گرفتن پول مواد‌مخدر بخرد و به همین دلیل به‌دنبال یک مواد‌فروش بود. ما هم برای سرقت پول‌هایش به دروغ با یک موادفروش قرار گذاشتیم و او را با ماشین به جنگل بردیم تا محموله مورد نظرش را بخرد اما وقتی به محلی خلوت رسیدیم، با ضربات چاقو او را به قتل رساندیم و پول‌هایش را سرقت و بین هم تقسیم کردیم. با اعترافات این خواهر و برادر آنها در دادگاه محاکمه خواهند شد و کورتیس کالور با 35سال حبس و خواهرش با 20سال حبس مواجه خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید