• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15152
+
-

بازارداغ شایعه

بازارداغ شایعه

محسن محمودصفری| مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی قرار است روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شود. روز گذشته اعلام شد در کشتی‌آزاد حسن رحیمی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی غایب خواهند بود و در مسابقات انتخابی روی تشک نخواهند رفت.
    سایه تردید در نتایج انتخابی تیم‌ملی
میثم نصیری و محمدجواد ابراهیمی با نظر شورای فنی کشتی‌آزاد از شرکت در مرحله دوم انتخابی معاف شدند و قرار است با نفر برتر انتخابی تیم‌ملی در مرحله دوم راهی یک تورنمت برون مرزی شوند تا نفر برتر برای شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی مشخص شود. در سایر اوزان قرار است مسابقات انتخابی طبق روال برگزار شود که حالا با غیبت رحیمی، یزدانی و قاسمی باید دید شورای فنی به این کشتی‌گیران چراغ‌سبز برای حضور در ترکیب تیم‌ملی نشان خواهد داد. 3کشتی‌گیران مذکور مدال‌های جهانی و المپیک را در اختیار دارند و در مدت نبود آنها در تیم‌ملی، نفرات جایگزین نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند. در وزن اول رضا اطری در مسابقات جهانی پاریس جایگزین رحیمی شد که دستش از مدال کوتاه ماند و در اوزان 97 و 125 کیلوگرم هم امیر محمدی و یداله محبی به سرنوشت اطری دچار شدند تا بیش از پیش عدم پشتوانه‌سازی در کشتی احساس شود. 
   تست‌های مثبت دلیل غیبت کشتی‌گیران در مرحله دوم
 با اعلام اسامی غایبان در مرحله دوم انتخابی تیم‌ملی شائبه‌های مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ یا مشکل داشتن تست سلامت برخی کشتی‌گیران مطرح شد. 
تورج ملک‌محمدی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه عنوان شده تست سلامتشان مشکل‌دار بوده که در انتخابی تیم‌ملی شرکت نخواهند کرد گفت: «حضور یزدانی، قاسمی و رحیمی در فدراسیون پزشکی ورزشی را تایید نمی‌کنم و از طرفی صرف حضور در کمیسیون ویژه پزشکی ورزشی نیز نمی‌تواند نافی شرکت نکردن یک کشتی‌گیر در مسابقات انتخابی باشد.» پیش‌تر گفته شده بود در تست سلامت  این ورزشکاران آنزیم کبدشان بالا بوده است که دلیل غیبت آنها در مسابقات تیم‌ملی همین موضوع بوده است. هادی حبیبی سرپرست تیم‌ملی کشتی‌آزاد درباره غیبت کشتی‌گیران مذکور به‌دلیل ستاره‌دار بودن تست سلامت‌شان به همشهری‌ورزشی گفت: «این موضوع به هیچ‌وجه صحت ندارد مدت‌هاست که این کشتی‌گیران از کشتی به دور هستند و اصلا در مسابقه‌ای حاضر نشده‌اند که بخواهیم از آنها تست بگیریم. رضا یزدانی عمل جراحی آشیل پا داشته که به تازگی به کشتی بازگشته است و این مساله را همه اهالی کشتی می‌دانند که برگشت به دنیای قهرمانی بعد از مدت‌ها وقفه بسیار دشوار است. حسن رحیمی هم که پیش از مسابقات جهانی فرانسه پایش را به تیغ جراحان سپرد و به تازگی تمریناتش را شروع کرده است. کمیل قاسمی هم یک مصدومیت کهنه دارد که باید دید چه مشکلی پیش آمده که قصد دارد در مسابقات انتخابی شرکت نکند.» حبیبی درباره مشکل داشتن تست سلامت برخی از کشتی‌گیران در مرحله اول گفت: «به کشتی‌گیرانی که تست‌شان مثبت بود اعلام شده که حق شرکت در مرحله نهایی را ندارند و کمیته انضباطی طی روزهای آینده به‌وضعیت آنها رسیدگی خواهد کرد.» هادی حبیبی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یک کشتی‌گیر المپیکی ایران جز نفراتی است که تست سلامتش مشکل‌دار بوده است گفت: «این مساله صحت ندارد و اگر مشکلی باشد مطمئن باشید فدراسیون کشتی با هیچ‌کس مماشات نخواهد کرد.» در روزهای اخیر نام دو کشتی‌گیر در اوزان 97 و 70 کیلوگرم مطرح شده است که اجازه حضور در مرحله دوم را نخواهند داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید