• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15145
+
-

جزیره یعنی یه نفر!

جزیره یعنی یه نفر!

پرسپولیس امشب در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف الجزیره امارات می‌رود. شاید اگر خود برانکو قرار بود از جمع تیم‌های صعود کرده به این مرحله یک حریف را برای پرسپولیس انتخاب کند، روی همین الجزیره دست می‌گذاشت! تیم اماراتی حال و روز خوشی ندارد و در لیگ 12تیمی این کشور نیز روی پله هفتم جا خوش کرده است. الجزیره صعود شکننده‌‎ای به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته و تنها با 8امتیاز به‌خاطر نتایج بهتر در بازی مستقیم با الغرافه قطر موفق به‌صعود شده است. با این وجود سرخپوشان جلال حسینی را در بازی رفت در اختیار ندارند که این مساله می‌تواند برای آنها درد سرساز شود. 
   این یک نفر را بگیرید
در ترکیب الجزیره شاید تنها یک بازیکن زهردار و خطرناک وجود داشته باشد که پرسپولیسی‌ها باید شش‌دانگ حواس‌شان به او باشد. این بازیکن، شماره7 تیم حریف یعنی علی مبخوت اماراتی است؛ یک بازیکن27ساله خوش‌تکنیک که در دور گروهی بهترین بازیکن الجزیره بود. او با وجود اینکه در یک بازی غایب بود، 4گل از 9گل تیم اماراتی را به‌ثمر رساند و با ارسال 13پاس کلیدی در این مرحله، نقش مهمی در صعود الجزیره ایفا کرد. این تیم البته در خط حمله رومارینهوی برزیلی را هم دارد که او نیز 4گل به‌ثمر رسانده، اما عمده طراحی حملات الجزیره با علی مبخوت است. مبخوت با وجود یک بازی غیبت در ترکیب الجزیره، 3شوت بیشتر از رومارینهو زده و 5پاس کلیدی هم بیش از همبازی برزیلی‌اش ارسال کرده است. در مجموع زوج خط حمله تیم اماراتی خطرناک است و مهار آن برای خط دفاع پرسپولیس یک چالش اساسی محسوب می‌شود.
   وابستگی شدید به کاپیتان
میزان وابستگی ساختار دفاعی پرسپولیس به جلال حسینی باورکردنی نیست. قبلا در گزارشی نوشتیم که پرسپولیس با جلال طی دو فصل اخیر مجموعا 29گل خورده، اما در سالی که حسینی به قطر رفت، این تیم فقط در یک فصل 34گل دریافت کرد! حالا بشنوید از آمار عجیب دیگری که حکایت از اثرگذاری خیره‌کننده کاپیتان در مسابقات همین فصل دارد. حسینی امسال به‌دلیل محرومیت و به‌خصوص مصدومیت، یک‌سوم بازی‌های فصل را از دست داد. در 20مسابقه‌ای که کاپیتان سرخ‌ها حاضر بود، این تیم فقط 7گل دریافت کرد، در حالی که در 10مسابقه بدون او، پرسپولیس 8گل خورد! این یعنی گل‌های دریافتی پرسپولیس بدون جلال حسینی بیش از دو برابر می‌شود و حالا این مساله غیبت او در بازی رفت با الجزیره را نگران‌کننده‌تر می‌کند. شاید اگر حسینی در بازی با السد قطر آن کارت زرد ناشیانه را به‌دلیل اعتراض به داور نمی‌گرفت، بی‌هیچ دردسری در امارات به‌میدان می‌رفت و سپس با صعود پرسپولیس از این مرحله، تمامی اخطارها پاک می‌شد. حسینی اما همان‌قدر که مدافع باکیفیتی است، اخلاق تند و ضعیفی دارد و بارها به‌خاطر اعتراض به داور کارت‌های ناشیانه گرفته. حالا غیبت حسینی در بازی با الجزیره، دقیقا با نقطه حضور علی مبخوت و البته رومارینهو تقارن پیدا می‌کند و باید دید جانشین‌های آقای کاپیتان موفق به مهار خطرناک‌ترین بازیکنان تیم اماراتی می‌شوند یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید