• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15141
+
-

یک بازگشت باشکوه دیگر

یک بازگشت باشکوه دیگر

منچستریونایتد برای اولین‌بار در تاریخ لیگ‌برتر، در یک فصل مقابل تیم‌های تازه به لیگ صعود کرده، متحمل شکست شد؛ هادرزفیلد، نیوکاسل و برایتون. سبک مورینیو در این فصل صدای هواداران و اسطوره‌های باشگاه را درآورده است. اما این دلیل اصلی خونریزی مغزی پریشب سر الکس فرگوسن نبود. مورینیو بارها توسط فرگوسن کبیر سفارش شده، حتی رنگ موهایش که سر الکس آن را هالیوودی خواند. سر الکس فرگوسن 76ساله شنبه‌شب با اسکورت پلیس به بیمارستان رویال سالفورد منتقل شد. مشکل او brain haemorrhage یا خونریزی مغزی بود و همان شب بلافاصله مغز او جراحی شد. بی‌خوابی و فشار خون بالا عامل اصلی خونریزی مغزی به‌حساب می‌آیند. آنوریسم مغزی هم تقریبا همین علایم را دارد همان بیماری که عابدزاده را راهی بیمارستان کرده بود و در 40درصد موارد مرگ‌آور است. تقریبا 15درصد افرادی که دچار خونریزی مغزی می‌شوند پیش از رسیدن به بیمارستان فوت می‌کنند و دنیای فوتبال خوش‌شانس بود که فرگوسن جزو 85درصد باقیمانده بود. بیماری او هواداران فوتبال در سراسر دنیا را به شوک فرو برد. شبیه مورد خداحافظی آرسن ونگر از آرسنال که همدردی دشمنانش را هم به همراه داشت، حتی هواداران لیورپول و آرسنال هم به سر الکس کبیر ادای احترام کردند. 
فرگی که در خانواده‌ای کارگر در گووان اسکاتلند پدرش کارگر کارخانه کشتی‌سازی بود به‌دنیا آمد، خودش هوادار و از حامیان مالی حزب کارگر انگلستان بود. او در ویلمسو در چشایر با همسرش کتی زندگی می‌کند. آنها در سال1966 سال قهرمانی انگلیس در جام‌جهانی با هم ازدواج کردند که حاصل این ازدواج یک پسر به نام مارک و و دو پسر دوقلوی دیگر به نام‌های جیسن و دانکن بود که این آخری بازیکن فوتبال شد و هم‌اکنون سرمربی تیم دانکستر است. 
افتخارات او در فوتبال بی‌نظیر است؛ 13عنوان لیگ‌برتر، 5جام حذفی، 4جام اتحادیه، دو لیگ قهرمانان اروپا، یک جام برندگان جام، 10جام خیریه، یک جام بین‌قاره‌ای و یک جام باشگاه‌های جهان در 27سال مداوم مربیگری در منچستر یونایتد. او حتی با آبردین اسکاتلند هم جام برندگان جام را به‌دست آورد آن‌هم با غلبه بر رئال مادرید بزرگ در سال1983 و پیش از آن حذف کردن تاتنهام و بایرن‌مونیخ. در مجموع در تیم‌های ایست استرلینگ‌شایر، سینت‌میرن، آبردین، اسکاتلند و من‌یونایتد 2155بار به‌عنوان سرمربی روی نیمکت نشست و در 1/58درصد بازی‌ها برنده بود. فوتبالی‌ها از پریشب برای او دعا می‌خوانند و از این اسطوره فوتبال می‌خواهند مثل همان شبی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ثانیه‌های پایانی موفق به کام‌بک شد و بازی یک هیچ باخته را به پیروزی دو‌بر‌یک برگرداند، مقابل بیماری‌اش کام‌بک کند و این یک بازی را هم با پیروزی پشت‌سر بگذارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید