• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15140
+
-

پرسپولیس در جزیره اسرارآمیز

پرسپولیس در جزیره اسرارآمیز

از فصل فوتبالی 97-96 برای پرسپولیسی‌ها فقط یک سکانس آخر باقی مانده است و البته همه خیلی خوب می‌دانند هیچ فیلمی بدون یک سکانس پایانی محکم و جذاب ماندگار نخواهد شد. بعد از قهرمانی در لیگ‌برتر و حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی، حالا فقط لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده تا قرمزها پای آخرین برگه آن را امضا کنند و خلاص. پرسپولیس سال گذشته در همین مرحله لخویای قطر را حذف کرد و با شیرینی صعود به‌جمع 8تیم برتر آسیا فصل را تمام کرد. امسال هم در همین مرحله الجزیره امارات حریف قرمزهاست که نسبت به حریف سال گذشته مانع آسان‌تری به‌نظر می‌رسد. الجزیره امشب از ساعت20 میزبان پرسپولیس است تا دقیقا یک هفته بعد برای بازی برگشت به تهران بیاید.
  ضعیف‌ترین نماینده امارات
الجزیره تیم اسرارآمیزی است. اسرارآمیز از آن جهت که اصلا مشخص نیست چطور توانسته تا این مرحله از لیگ قهرمانان صعود کند! الجزیره تیمی است که به‌عنوان قهرمان امارات به لیگ قهرمانان آمده اما در حال حاضر هیچ نشانی از آن تیم قهرمان ندارد. این تیم فصل گذشته با کسب 68امتیاز و با 11امتیاز برتری نسبت به تیم دوم با قاطعیت قهرمان امارات شد. درست همان نتیجه‌ای که برای پرسپولیس در فصل گذشته رقم خورد. اما با این تفاوت که پرسپولیس امسال قهرمانی‌اش را تکرار کرد و الجزیره تا رتبه هفتم امارات پایین رفت. از میان 4نماینده امارات در لیگ قهرمانان این فصل 3تیم در رتبه‌های اول تا سوم لیگ این کشور قرار گرفتند و فقط الجزیره بود که تا نیمه‌دوم جدول سقوط کرد و هفتم شد. لابد می‌پرسید با این اوضاع و احوال، این تیم چگونه توانسته از گروهش در آسیا صعود کند؟ پاسخ این است: با کمک مهدی طارمی و دوستانش در الغرافه!
  تراکتور را نبردند، پرسپولیس را ببرند؟
الجزیره با کسب 8امتیاز به‌عنوان تیم دوم از گروهA صعود کرده و 6امتیاز از این 8امتیاز را از الغرافه گرفته است! الجزیره دوبار به الاهلی عربستان باخت، دوبار با تراکتورسازی مساوی کرد و دوبار الغرافه را شکست داد. در حالی که بقیه تیم‌های گروه تراکتورسازی را در رفت و برگشت شکست داده بودند الجزیره حتی یک‌بار هم موفق به بردن تیم ایرانی نشد و فقط امتیازات بازی با الغرافه بود که این تیم را به دور بعدی رساند. فقط جابه‌جا شدن یک امتیاز در بازی‌های این دو تیم می‌توانست الغرافه را به دور بعدی بفرستد تا مهدی طارمی یک‌بار دیگر فرصت ضربه زدن به پرسپولیس را پیدا کند؛ و این‌بار نه از پشت که از روبه‌رو.
  بهترین و بدترین در دفاع 
نکته جالب درباره پرسپولیس و الجزیره تفاوت فاحش این دو تیم در آمار دفاعی است. خط دفاعی پرسپولیس با 5کلین‌شیت در 6بازی و فقط با 3گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا در دور گروهی بوده است. در آن سوی میدان اما الجزیره با 9گل خورده ضعیف‌ترین آمار دفاعی را در میان تیم‌های صعودکرده از غرب آسیا داشته است. بازی امشب در واقع مصاف قوی‌ترین و ضعیف‌ترین خط دفاعی غرب آسیاست. این تفاوت حتی در لیگ‌های داخلی هم برای دو تیم رقم خورده است. پرسپولیس لیگ‌برتر ایران را با عنوان بهترین خط دفاعی به‌پایان رساند اما الجزیره با 36گل خورده چهارمین خط دفاعی ضعیف لیگ امارات شد. در عوض آنها در خط حمله اوضاع بدی ندارند. با 9گل زده در مرحله گروهی، الجزیره یک گل بیشتر از پرسپولیس زده است. ضمن اینکه جزیره‌ای‌ها دو بازیکن خطرناک و تاثیرگذار در بخش هجومی دارند. رومارینهوی برزیلی با 4گل زده بهترین گلزن این تیم در دور گروهی بود و احمد مبخوت هم مرکز ثقل الجزیره و یکی از 3نامزد اصلی برای عنوان بهترین بازیکن اماراتی در لیگ این کشور بوده است.
  منهای سیدجلال
پرسپولیس در دور گروهی حریف اماراتی‌اش یعنی الوصل را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد. حالا در مصاف با تیمی که ظاهرا از الوصل هم ضعیف‌تر است پرسپولیسی‌ها فقط یک مشکل بزرگ دارند که غیبت کاپیتان این تیم در خط دفاعی است. سیدجلال حسینی با دریافت اخطار دوم در بازی با السد، مسابقه رفت مرحله یک‌هشتم را از دست داد و خط دفاعی سرخپوشان در غیاب او کار سختی برای مهار رومارینیو و مبخوت خواهد داشت. در غیاب سید، مرکز خط دفاعی پرسپولیس با شجاع و انصاری و کناره‌های خط دفاعی این تیم با ماهینی و محرمی پر خواهد شد.
  با شرکت 4هزار و 11نفر
بزرگ‌ترین خوش‌شانسی پرسپولیس در این مرحله فرار از رویارویی با حریفان عربستانی است که فرصت میزبانی در مرحله حذفی را در اختیار سرخپوشان می‌گذارد. قرمزها هفته آینده در ورزشگاهی مملو از تماشاگر از الجزیره میزبانی می‌کنند اما امشب هم از حمایت هواداران خود بی‌بهره نیستند. میزبان اماراتی 4هزار صندلی از ورزشگاه محمد بن‌زاید را در اختیار میهمان گذاشته و حضور همین 4هزار سرخپوش می‌تواند انرژی مثبتی به قهرمان ایران ببخشد تا تیم هفتم امارات را در زمین خودش زمین‌گیر کند. این بازی ساعت20 امشب با سوت کیمورا هیرویوکی داور ژاپنی آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید