• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151081
+
-

اهدای توکن در ازای خرید کاپشن جدید

شرکت‌های تولید پوشاک، یکی پس از دیگری وارد دنیای متاورس می‌شوند و در همین راستا توکن‌های غیرمثلی خود را به بازار عرضه می‌کنند

اهدای توکن در ازای خرید کاپشن جدید

شرکت پوشاک ورزشی ASRV نخستین مجموعه توکن‌های غیرمثلی خود را این هفته به‌عنوان بخشی از خط جدید لباس‌های زمستانی‌اش راه‌اندازی کرد.به گزارش مارکت اینسایدر، این استارت‌آپ پوشاک 60توکن غیرمثلی منحصر به‌فرد را در وب‌سایت OpenSea منتشر کرد و آنها را به 60مشتری اولی که ژاکت ویژه زمستان آن را به قیمت 348دلار خریداری کردند، هدیه داد. طبق گفته شرکت، این اقلام در چند دقیقه فروخته شدند. جی بارتون، مدیرعامل شرکت که در سال2020در فهرست فوربس30زیر 30سال قرار گرفت، این استارت‌آپ را در سال2014تأسیس کرد. او NFTها را ابزاری برای کمک به پرورش پایگاه مشتری درگیرتر و همچنین راهی برای شرکت در تکامل Web3می‌داند. بارتون در این خصوص می‌گوید:«NFTها به طرفداران یا مشتریان شما اجازه می‌دهد اساسا موفقیت یک شرکت را به اشتراک بگذارند. خرید محصولات و اشتیاق آنها اکنون دارای یک رشد مالی قانونی است که می‌توان آن را در بلاک‌چین ردیابی کرد و این موضوع به جمع‌سپاری (برون‌سپاری یک پروژه به انبوه مردم) موفق یک برند کمک می‌کند». تا به امروز، ASRV به‌صورت انحصاری یک خرده‌فروش آنلاین بوده است. با این حال، بارتون در‌ماه فوریه گفت که ASRV نخستین فروشگاه خرده‌فروشی خود را در بورلی هیلز کالیفرنیا افتتاح خواهد کرد. این شرکت همچنین جست‌وجوی قطعات زمین مجازی را در متاورس The Sandbox آغاز کرده است. توکن‌های دیجیتال فروخته شده در این هفته رندرهای سه‌بعدی از همان ژاکت فیزیکی ASRV هستند که هر کدام رنگ‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. برخی از سبک‌های عجیب و غریب‌تر عبارتند از: فلس‌های اژدها، میله‌های رعد و برق و حتی یکی از طراحی‌های شبیه لباس فضایی ناسا. به‌گفته ASRV، دارندگان NFTها می‌توانند از ابزارهایی مانند «تخفیف‌ها، کارت‌های هدیه، گشت و گذارها و مزایای فروشگاه خرده‌فروشی» بهره‌مند شوند؛ ویژگی‌هایی که به‌منظور تشویق تعامل مشتری و احساس اجتماعی شکل گرفته است. از نظر بارتون، NFTها به مشتریان این امکان را می‌دهد که «علاقه خاصی به تبلیغ برند یا محصولاتی که از قبل به آن علاقه‌مند بوده‌اند، داشته باشند». بارتون در این خصوص هم گفت: «ارزش زیادی برای مشتری وجود دارد. آنها می‌توانند احساس مشارکت بیشتری داشته باشند و هر چه شرکت موفق‌تر شود، مشتری می‌تواند ارزش بیشتری کسب کند». اینسایدر پیش از این گزارش داده است که ASRV با بیش از یک‌میلیون و 300هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و انجمن‌های آنلاین، از زمان شروع همه‌گیری بیماری کووید-‌19رشد سریعی داشته است. اهدای ماسک‌های ضد‌باکتری این شرکت در آغاز همه‌گیری به جلب توجه بیشتر کمک کرد. ASRV یکی از برندهای مد است که وارد فضای نوپای وب3شده است. این هفته، شرکت معروف تولید پوشاگ گپ (The Gap) نیز به‌طور مشابه مجموعه‌ای از NFT را معرفی کرد و غول‌های جهانی همچون نایک و آدیداس هم نمایش‌هایی را در متاورس ساخته‌اند. دسنترالند (Decentraland) اخیرا اعلام کرده است که در‌ماه مارس امسال نخستین هفته نمایش مجازی خود را با برندهای طراح برجسته میزبانی خواهد کرد. به‌گفته گری‌اسکیل که از غول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود، متاورس پتانسیل تبدیل شدن به یک فرصت درآمد سالانه یک‌تریلیون دلاری را دارد. 
چندی پیش نایک، شرکت کتانی مجازی
 RTFKT را به مبلغی نامشخص خریداری کرد و رسما با این حرکت وارد «متاورس» شد. شرکت RTFKT که در سال۲۰۲۰ توسط بنوا پاگوتو، کریس لو و استیون واسیلوف ایجاد شده بود، ظاهرا پول بسیار خوبی را از این معامله به‌دست آورده است. این شرکت، مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی را نیز تولید می‌کرده است. نایک با این حرکت گام بلند دیگری را در جهت ایجاد «نایک دیجیتال» برداشت و حالا می‌تواند خلاقیت‌های خود را در فضای متاورس نیز به اجرا بگذارد. از سوی دیگر آدیداس نیز با ورود به کلوپ میمون‌های کسل برند خود را از این طریق به متاورس آورده است. پس از رقابت در دنیای واقعی، به‌نظر می‌رسد برندهای مختلف پوشاک اعم از ورزشی و غیرورزشی قصد دارند در متاورس نیز رقابت خود را فانتزی‌تر دنبال کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید