• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 دی 1400
کد مطلب : 150986
+
-

آماربازی

21
بازی کاملا دفاعی فجرسپاسی مقابل سرخپوشان، باعث شد پرسپولیس خیلی از رکوردهای این هفته را در بخش تهاجمی از آن خودش کند. تیم یحیی با 626پاس، بیشتر از هر تیم دیگری در این هفته پاس داد و بالاترین درصد مالکیت توپ را هم با 61درصد احراز کرد. بیشترین تعداد شوت هم با 21شوت متعلق به پرسپولیس بود و 2بازیکن این تیم یعنی وحید امیری و مهدی عبدی هم با 6شوت مشترکا صاحب بیشترین شوت در بین بازیکنان بودند. مهدی ترابی هم با 6پاس کلیدی، رکورددار هفته پانزدهم در این بخش شد. رکورد کمترین شوت متحمل‌شده هم در این هفته متعلق به پرسپولیس بود که فقط 5بار به حریفش فرصت شوتزنی داد و فقط یکی از این شوت‌ها داخل چارچوب بود.

2/83
 بالاترین میزان «امید گل» را در هفته پانزدهم تیم فولاد خوزستان ایجاد کرد. شاگردان جواد نکونام در آخرین هفته از نیم‌فصل اول مقابل آخرین تیم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و با ایجاد امید گل 2.83 درنهایت 2گل به پدیده مشهد زدند. «امید گل» پارامتری است که موقعیت‌های گلزنی یک تیم را براساس کیفیت‌ این موقعیت‌ها مورد سنجش قرار می‌دهد و درنهایت مشخص می‌کند یک تیم به اندازه زدن چند گل، موقعیت ایجاد کرده است. به این ترتیب فولاد در این هفته کمی کمتر از شایستگی‌اش گل زد؛ مثل گل‌گهر که با امید گل 0.79 نتوانست به گل برسد و مقابل ذوب‌آهن بدون گل متوقف شد و یا سپاهان که با امید گل 0.67 تقریبا دوبرابر حریفش (آلومینیوم) موقعیت ایجاد کرد اما فقط یک امتیاز گرفت.

1/32
 اما اگر پارامتر «امید گل» را معیار شایستگی یک تیم برای گلزنی فرض کنیم، استقلال در هفته پانزدهم خیلی بیشتر از شایستگی‌اش گل زد تا پرگل‌ترین برد هفته را به این ترتیب به‌دست بیاورد. آبی‌پوشان در مصاف با نفت مسجدسلیمان به امید گل 1.32 رسیدند اما خیلی دقیق و البته خوش‌شانس بودند که بیشتر از دوبرابر این مقدار گل زدند. استقلال در این بازی فقط 3شوت داخل چارچوب داشت که هر 3ضربه تبدیل به گل شدند. جالب اینکه حریف هم به همین میزان شوت داخل چارچوب داشت و 2 تیم در ضربات داخل چارچوب 3-3 مساوی بودند. بیشترین شوت داخل چارچوب را در هفته گذشته فولاد با 8شوت داشت و مس رفسنجان هم تنها تیمی بود که حتی یک ضربه داخل چارچوب هم نزد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید