• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15070
+
-

با مردم

با مردم

  ثبت‌نام طرح برای معلولان وجود ندارد

با سلام. شهروندی هستم معلول که با هزار مصیبت پلاک ویژه گرفته‌ام اما از بد روزگار در محدوده طرح ترافیک شاغل هستم. برای طرح جدیدی که شهرداری اعلام کرده نه در سایت و نه در دفترخدمات الکترونیک شهر امکان ثبت نام برای معلولان وجود ندارد. از طرفی سازمان بهزیستی هم پاسخگوی ما معلولان نیست. امیدوارم منتشر کنید، بلکه مسئولان ذی‌ربط اقدامی برای حل مشکل ما هم بکنند.
3072...0935

  نه به کتاب نخواندن

سلام. درباره سی‌‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امسال با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران در حال برگزاری است عرضی داشتم. به‌عنوان کسی که سال‌ها در حوزه نشر فعالیت دارم معتقدم نمایشگاه کتاب باید محلی باشد که علاقه‌مندان از تازه‌های نشر مطلع شوند و با برگزاری نشست‌های تخصصی با هم گفت‌وگو و تبادل نظر کنند. اما به هر صورت در بحران فعلی کتاب و کتابخوانی این رویداد بزرگ فرهنگی کمک حال خوبی برای اوضاع اقتصادی ناشران است و برپایی 10روزه نمایشگاه کتاب تهران به لحاظ اقتصادی برای ناشران عمومی ما بسیار مؤثر و مفید است و ناشران این 10‌روز را بهترین روزهای نشرشان می‌دانند.
4521...0912

@  نصب دیوار صوتی

با سلام. بارها درخصوص مشکلات ساکنان حریم خط راه‌آهن تهران - مشهد برایتان پیام گذاشته‌ام اما منتشر نکرده‌اید. به مسئولان در شرکت راه‌آهن و شهرداری منطقه بگویید به فریاد ما هم برسند. پیش از این خط راه‌آهن تهران - مشهد 2خط بود و اکنون به 4خط رسیده است. ایجاد آلودگی صوتی در شبانه‌روز آسایش و آرامش را از ساکنان حریم خط آهن سلب کرده است. این درحالی است که شرکت راه‌آهن نه‌تنها در بخش‌هایی که منازل در مجاورت خط آهن هستند دیوار صوتی نصب نمی‌کند، بلکه درخصوص زیر‌زمینی‌کردن این خطوط هم هیچ برنامه‌ای ندارد. لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
گلایه برخی از ساکنان محل

  وام خرید کالای ایرانی

سلام. پرداخت وام توسط بانک‌ها برای خرید کالای ایرانی، اقدام مناسبی برای تحقق شعار امسال است که به فال نیک می‌گیریم اما به شرط آنکه وام‌های دریافت شده صرفا در این زمینه هزینه شده و امکان هر نوع سوءاستفاده و اختلاسی نیز وجود نداشته باشد.
6263...0938

@  کسی پاسخگو نیست

دبیرستان‌های فرزانگان به بهانه برگزاری کلاس‌های معمولی و المپیاد از خانواده‌ها 2بار شهریه دریافت می‌کنند؛ یعنی کلاس‌های المپیاد را جایگزین کلاس‌های معمولی می‌کنند! درواقع دبیرستان هزینه‌ای برای کلاس‌های معمولی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های المپیاد نمی‌کند. برهمین اساس صرفا دانش‌آموزان 3روز در هفته در کلاس المپیاد که جایگزین کلاس‌های معمولی شده شرکت می‌کنند. این درحالی است که خانواده‌ها مجبور شده‌اند هم برای کلاس معمولی شهریه‌ای را از قبل پرداخت کنند و هم این‌بار به اسم المپیاد. به‌نظر می‌رسد عدم‌نظارت بر این دبیرستان‌ها باعث شده اجحافی که در حق خانواده‌ها می‌شود نادیده گرفته شود. کسی هم پاسخگو نیست.
9354...0901

  احداث تقاطع غیرهمسطح

سلام. بیش از یک دهه است در شرق تهران، با احداث دوربرگردان‌های غیرکارشناسی، محدوده بزرگراه شهید باقری در بیشتر ساعات شبانه‌روز دچار ترافیک شدید است. متأسفانه به‌خاطر ساختار شهری در شرق تهران راه‌های دسترسی چندانی هم وجود ندارد. هرچند در پاییز سال گذشته نشانه‌هایی از احداث تقاطع غیرهمسطح در منطقه مشاهده شد اما بعد بنا به دلایلی نامعلوم حفاری‌های انجام شده مجددا پر شدند! متأسفانه در شرایط فعلی مشخص نیست اولویت بودجه‌بندی عمرانی برای مناطق مختلف پایتخت چگونه است.
3171...0912

  اگر گوش شنوایی باشد!

سلام. این روزها افزایش بی‌رویه اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران به معضلی بزرگ برای مستأجران تبدیل شده است. لطفا در مورد دلایل افزایش اجاره‌بها گزارشی منتشر کنید و صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان برسانید. البته اگر گوش شنوایی باشد!
3212...0912

  بلاتکلیفی اجرای قانون

سلام. با اینکه برابر بند ج تبصره17قانون بودجه، بنیاد شهید و ایثارگران مکلف شده است به جانبازان فاقد شغل معادل حداقل حقوق کارکنان دولت کمک معیشت پرداخت کند اما این قانون همچنان بلاتکلیف مانده و اجرا نمی‌شود. چرا با وجود این همه هزینه و وقت گذاشتن نمایندگان، چنین قانونی تصویب ولی اجرا نمی‌شود؟ خدا به شما خیر بدهد که گلایه‌های مردم را انعکاس می‌دهید.
5485...0911

لطفا نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید