• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 22 دی 1400
کد مطلب : 150660
+
-

غرب همچنان به‌دنبال مذاکرات فرسایشی

هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در هتل «کوبورگ» وین درحالی همچنان ادامه دارد که مقام‌های ایرانی معتقدند غربی‌ها از اراده کافی برای سرعت بخشیدن به روند گفت‌وگوها برخوردار نیستند و می‌کوشند با پیگیری راهبرد «مذاکرات فرسایشی» همراه با چاشنی «فضاسازی رسانه‌ای»‌، رایزنی‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» قطر گفت: هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم؛ به‌نحوی‌که به‌نظر نمی‌رسد آماده بازگشت سریع به تعهدهای خود باشند. بنابراین در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند.
حسین امیرعبداللهیان درباره لغو مؤثر تحریم‌ها نیز گفت: وقتی از لغو تحریم‌ها یا برطرف‌شدن تحریم‌ها صحبت می‌کنیم، منظورمان بازگشت کامل به سند برجام است.
وی درباره تغییر برچسب‌های تحریمی در دوره ترامپ نیز گفت: طرف آمریکایی و غربی‌ها بر این باورند در بهترین حالت آن بخش از تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ترامپ باید برداشته شود که ما را از منافع اقتصادی برجام محروم می‌کند. ما معتقدیم هر تحریمی که پس از خروج آمریکا از برجام وضع شده، باید
برداشته شود.
وزیر امورخارجه کشورمان درباره طرح موضوع «تضمین‌ها» در مذاکرات وین نیز عنوان کرد: وقتی از تضمین صحبت می‌کنیم، یعنی اینکه اولا تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود. ثانیا تحریم‌هایی که برداشته و لغو می‌شوند، مجددا به بهانه دیگری ازجمله بهانه قانونی که در کنگره تصویب شده یا قانونی که توسط رئیس‌جمهور امضا می‌شود، بازگردانده نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید