• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 دی 1400
کد مطلب : 150659
+
-

دولت سیزدهم؛ پایبند به تحقق وعده‌های صادق

بهادری جهرمی: نظارت بر تحقق وعده‌ها توسط شخص رئیس‌جمهور و معاون اول صورت می‌گیرد

دولت سیزدهم؛ پایبند به تحقق وعده‌های صادق

سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه ‌خود با خبرنگاران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ دی‌ماه که خطاب به دولت گفته بودند «باید به وعده‌ها نیز در موعد خود عمل کرد و اگر به هر دلیلی اجرای وعده ممکن نشد، صریح و صادقانه برای مردم توضیح داد»، تأکید کرد: دولت فرمایشات رهبری را سرلوحه و نقشه راه خود قرار می‌دهد و همواره در بین مردم خواهد بود و سعی خواهد کرد به وعده‌های خود عمل کند و اگر وعده‌ای عملی نشد قطعا این موضوع را به اطلاع مردم خواهیم رساند که این جزو تأکیدات رئیس‌جمهور است.
علی بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره وعده‌ها و آمارهای کابینه در خصوص یارانه، تولید خودرو، اشتغال و پیگیری‌های دولت از وزرا برای تحقق آنها و جلوگیری از سلب اعتماد مردم هم گفت: قاعدتا اعضای دولت در چارچوب وظایف و برنامه‌ها، وعده‌هایی که می‌دهند طبق دستور رئیس‌جمهور محترم باید وعده‌های واقع‌بینانه و صادقانه باشد. طبق فرمایشات اخیر رهبری هم، دولت خودش را مکلف به تحقق دستورات معظم له می‌داند و در اعلام وعده‌ها و پیگیری‌ها صادقانه عمل می‌کند. دولت خودش را ملزم به وعده صادق می‌داند و اگر تحقق نیابد مقام مسئول مکلف به اعلام دلایل آن است. پایش عملکرد، جزئی مهم از هر فرایند اجرایی و نظارتی است. طبیعتا عملکردها هم توسط بخش‌های مختلفی در ریاست‌جمهوری به‌طور مستمر در حال پایش و ارزیابی‌هستند.
بهادری‌جهرمی درباره پیگیری وعده‌ها تصریح کرد: همانطور که رئیس‌جمهور بارها تأکید کرده‌اند، دولت سیزدهم، دولت وعده‌های صادق است و نظارت بر تحقق این مسئله به‌صورت کلی توسط شخص رئیس‌جمهوری و معاون اول صورت می‌گیرد. از جهت حرکت در مسیر برنامه‌ریزی و بودجه سالانه نیز سازمان برنامه و بودجه برای عدم‌انحراف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی از خط‌مشی دولت، نظارت خواهد کرد.
 وی با اشاره به راهکار دولت برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی، تأکید کرد: اصلی‌ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم، عملکرد درست دولت است. دولت اعتقاد دارد تضعیف و یا تقویت اعتماد مردم در گرو عملکرد دولت است نه در گرو شعارها. گفتاردرمانی چاره درد مردم نیست؛ به همین دلیل اصلی‌ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم عملکرد درست دولت و خدمت رسانی صادقانه و جلوگیری از اعلام وعده‌هایی است که محقق نشدنی هستند. دولت با اولویت‌بندی مسائل مختلف، حل مشکلات کشور را در دستور کار قرار داد و به‌عنوان نمونه اقدام جهادی در دوره کرونا برای کاهش تلفات از همین نمونه است. شنیدن صدای مردم، مردمی بودن و حذف فاصله‌ها با مردم، خدمت صادقانه و گفت‌وگوی صادقانه با مردم در دستور کار دولت قرار دارد. دولت، مردم را محرم‌ترین و نزدیک‌ترین افراد به‌خود می‌داند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هرجا که عمل به وعده‌ای با مشکل مواجه شود، حتما با مردم در میان می‌گذارد. بهادری‌جهرمی در همین ارتباط در پاسخ به پرسشی درباره شایعه تغییر و ترمیم کابینه، تصریح کرد: خواهش می‌کنم از انعکاس هرگونه شایعه به‌ویژه در حوزه‌هایی که دغدغه مردم هست و با معیشت مردم سر و کار دارد پرهیز شود، رابطه دولت با مردم شفاف است و هر تصمیم که بخواهد اتخاذ شود اول با مردم در میان گذاشته می‌شود. همه تصمیمات اقتصادی دولت با همدلی و همکاری تیم اقتصادی اتخاذ می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید