• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150522
+
-

گفت و گو/ انتخاب تیم‌ملی از انتخاب من مهم‌تر است

محمد ناظم‌الشریعه معتقد است تیم ملی فوتسال شانس بالایی برای انتخاب به‌عنوان برترین تیم سال2021جهان دارد

محمد زارعی

  محمد ناظم‌الشریعه از نگاه سایت فوتسال‌پلنت در جمع 10مربی برتر فوتسال جهان در سال2021 قرار گرفته است. فوتسال کشورمان امسال هم در بخش‌های مختلف ازجمله برترین تیم ملی، برترین بازیکن، برترین دروازه‌بان و برترین جوان جهان در بخش زنان و مردان کاندیداهای زیادی دارد. ناظم‌الشریعه درخصوص این افتخار و قرار گرفتن در جمع 10مربی برتر جهان با روزنامه همشهری گفت‌وگو کرده که صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید.

  من نماینده مربیان ایرانی هستم
این عنوان من به‌خاطر توانایی تیم ملی است. من نماینده مربیان ایرانی هستم و افتخار این انتخاب برای کل جامعه ورزش و فوتسال است. قرار گرفتن بازیکنان و مربیان ایرانی در این لیست، نشانه استعداد بالای ایرانی‌هاست. خدا را شکر این افتخار فقط مختص مربی‌های ایرانی نیست و بازیکن‌ها هم کاندیدا هستند. همه اینها نشانه استعداد فراوان کشورمان در زمینه فوتسال است.

  به‌جای کوبیدن باید حمایت کرد
ان‌شاءالله قرار گرفتن ایرانی‌ها در جمع برترین‌های جهان باعث پیشرفت فوتسال شود. این افتخار بزرگی است که در جمع بهترین تیم‌های ملی جهان انتخاب شدیم. در کنارش کاندیدای بهترین دروازه‌بان جهان را هم داریم، بهترین بازیکن، بهترین بازیکن جوان و بهترین تیم ملی و در آخر بهترین مربی هم وجود دارد. اینکه در زمینه‌های مختلف نفراتی را از کشورمان جزو 10نفر برتر دنیا انتخاب کردند دیگر دست ما نبوده است و کارشناسان خبره دنیا این کار را کردند. اینها توانایی فوتسال کشور و پتانسیل موجود را نشان می‌دهد. باید به‌جای کوبیدن حمایت کرد تا به موفقیت‌های بیشتری برسیم. افتخاراتی هم که کسب می‌شود به هیچ وجه شخصی نیست، به کل فوتسال برمی‌گردد. حتی شما رسانه‌ها هم از آن سهم می‌برید.

  شانس زیادی برای انتخاب داریم
به‌جای اینکه خودم به‌عنوان مربی برتر جهان انتخاب شوم، ترجیح می‌دهم تیم‌ملی به‌عنوان برترین تیم جهان انتخاب شود. قلبا دوست دارم ایران انتخاب شود و خودم در اولویت‌های بعدی هستم. فکر می‌کنم برای اینکه تیم‌ملی به‌عنوان برترین تیم جهان انتخاب شود، شانس زیادی داریم. کسانی هم که رأی می‌دهند واقع‌بین هستند و بعد از آنالیز دقیق رأی می‌دهند. پس این امیدواری وجود دارد که به‌جای رأی دادن به کشورهای خودشان به تیمی که شایستگی دارد رأی بدهند.

  فقط 2 رقیب داریم
خوشبختانه هم‌اکنون تیم ملی ایران در رأی‌گیری شانس خوبی دارد. بنا به پتانسیلی که در رنکینگ داریم، جزو دو سه شانس اول هستیم که این عنوان را به‌دست بیاوریم. رقیبان ما فقط آرژانتین و پرتغال هستند وگرنه از دیگر کاندیداها مانند ژاپن، ونزوئلا یا حتی قزاقستان بالاتر هستیم. ضریب‌ها هم نشان می‌دهد شانس خوبی داریم تا برترین تیم ملی جهان شویم.

  خیلی‌ها به 8تیم هم نرسیدند
با وجود نتیجه‌ای که در جام‌جهانی گرفتیم، احتمال می‌دادم که در جمع برترین‌ها قرار بگیریم چون براساس واقعیت‌ها فکر می‌کردم. درست است که ما در جمع 8تیم و در یک‌چهارم حذف شدیم اما خیلی از بزرگان در همان مرحله هم نبودند. ما هم جزو 8تیم نهایی هستیم و هم زیبا و تهاجمی بازی می‌کنیم. در چنین مسابقاتی فشار خیلی بالاست ولی ما موفق بودیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید