• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150538
+
-

نکته بازی/ روزهای زوج، روزهای فرد


10سال طول کشید تا سردار آزمون راضی به دل کندن از لیگ روسیه شود. 10 سال هر روز یک خبر در مورد احتمال حضور آزمون در تیم‌های مختلف اروپایی شنیدیم. حالا اما رویه عوض شده است. این روزها یک خبر در مورد یک تیم به 2 شکل مختلف تکرار می‌شود. از زمانی که اسم لیون فرانسه به‌عنوان مقصد قطعی سردار مطرح شده، هر روز خبر انتقال یا عدم‌انتقال او را می‌شنویم. داستان اینطوری است که روزهای زوج می‌گویند کار انتقال مهاجم ایرانی به لیون تمام‌شده و روزهای فرد می‌گویند انتقال سردار منتفی است. جالب اینجاست که پشت هر کدام از این خبرها هم کلی استدلال و جزئیات وجود دارد. خدا کند عمرمان به این دنیا باشد و بالاخره انتقال آزمون و پایان تمام این شایعات را ببینیم!


ولی عشق می‌تواند از آدم جدا شود
یکی از بازیکنانی که این روزها خیلی کم در ترکیب استقلال به میدان می‌رود ارسلان مطهری است. مهاجمی که فصول گذشته بیشتر فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کرد و درمجموع عملکرد بدی هم نداشت، با وجود جدایی شیخ دیاباته و مهدی قائدی به نیمکت چسبیده است. همین شرایط باعث شده شایعات از احتمال جدایی ارسلان حکایت داشته باشد. با وجود این مطهری با انتشار یک استوری حرف و حدیث‌ها را تکذیب کرده است. او نوشته: «مگر آدم می‌تواند از عشقش جدا شود؟» تصمیم مطهری برای ادامه حضور در استقلال کاملا محترم است، اما این بازیکن باید تلاشش را بیشتر کند تا به ترکیب برسد. عاشق نیمکت‌نشین به چه کار تیم می‌آید؟ اگر آدم نمی‌تواند از عشقش جدا شود، در عوض عشق خیلی راحت می‌تواند از آدم جدا شود!


زیاد هم ناراحت نباش
حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقی ناخوشایند برای فوتبال ایران بود. مطابق انتظار عوامل هر دو باشگاه و ازجمله یحیی گل‌محمدی هم به این ماجرا واکنش نشان دادند. سرمربی پرسپولیس پیش از مسابقه با پدیده از این اتفاق به‌عنوان «افتضاح تاریخی» یاد کرد و خواهان پاسخگویی مسببان فاجعه شد. اصل حرف کاملا درست است و ما هم امیدواریم بالاخره یک نفر بابت این ضایعه توضیح بدهد، اما به‌طور کلی یحیی گل‌محمدی زیاد هم نباید از غیبت این پرسپولیس در لیگ قهرمانان ناراضی باشد. حقیقت آن است که وقتی زور یک تیم به امثال پدیده و هوادار نمی‌رسد یا چندین مسابقه پیاپی بد و دور از انتظار بازی می‌کند، همان بهتر که در جغرافیای کشور عزیزمان ایران باقی بماند و راهی میادین بین‌المللی نشود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید