• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150514
+
-

تازه‌های نشر/ گیرنده شناخته نشد


رمان «گیرنده شناخته نشد» نوشته «کاترین کرسمن تیلور» نخستین‌بار سال1939 منتشر شد. این اثر، قدرت خارق‌العاده قلم نویسنده‌اش را به‌عنوان یک سلاح به نمایش می‌گذارد. این اثر که در بحبوحه جنگ جهانی دوم و هولوکاست نگاشته شد، داستان خود را در قالب نامه‌هایی رد و بدل شده میان 2 دوست روایت می‌کند؛ مردی آمریکایی در سان‌فرانسیسکو و شریک تجاری سابق و دوست او که به کشورش آلمان بازگشته است. این کتاب به یاد ماندنی و تأثیرگذار، شرارت‌های نازیسم را به تصویر می‌کشد و در عصر نژادپرستی و تبعیض‌های قومیتی، هشدار می‌دهد که تاریخ ممکن است تکرار شود. نشر ماهی این کتاب را با ترجمه بهمن دارالشفایی در 64صفحه، با قطع رقعی به بهای 15هزار تومان منتشر کرده است.


  یک اتفاق مسخره
کتاب «یک اتفاق مسخره» نوشته «فئودور داستایفسکی» داستانی هجوآمیز از داستایفسکی است که به ماجراجویی‌های مردی روس می‌پردازد. پروتاگونیست داستان، ایوان ایلیچ پرالینسکی، پس از اینکه با 2 تا از همکارانش بدرفتاری می‌کند، شروع می‌کند به صحبت درباره اینکه چقدر دوست دارد در زندگی، فلسفه‌ای بر پایه  مهربانی با زیردستان و فرودستان داشته باشد. ایوان پس از ترک این جمع 3 نفره، به جشن عروسی یکی از زیردستان خود می‌رود و تصمیم می‌گیرد تا بالاخره این فلسفه‌اش را در دنیای واقعی به‌کار بندد. اما این تصمیم او، جشن عروسی را به آشوب می‌کشاند و... نشر ماهی این کتاب را با ترجمه میترا نظریان در 96صفحه با قطع رقعی، به‌بهای 18هزار تومان منتشر کرده است.


  تا در محله گم نشوی
«تا در محله گم نشوی» اثر «پاتریک مودیانو» بازی دائمی نور و سایه است، مبارزه بی‌پایان خاطره و فراموشی است. داستان ژان درگان، نویسنده‌ای میانسال است که به ملال گرفتار آمده و عزلت نشینی اختیار کرده. روزی شخصی به نام ژیل اتولینی با او تماس می‌گیرد و خبر از پیدا شدن دفترچه‌ای می‌دهد که درگان در ایستگاه قطار لیون گم کرده بود. در این دفترچه اسمی آمده که کنجکاوی اتولینی را برانگیخته و حالا می‌خواهد از درگان اطلاعاتی درباره شخص مذکور به‌دست آورد. کنجکاوی اتولینی درگان را به گذشته‌های دور می‌برد و بهانه‌ای می‌شود برای باز کردن کلاف‌های درهم تنیده  روزگار کودکی‌اش. پاتریک مودیانو  نویسنده کتاب، برنده جایزه نوبل۲۰۱۴ است. نشر ماهی این داستان 128صفحه‌ای را با ترجمه انوشه برزنونی در قطع رقعی به‌بهای 15هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید