• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150501
+
-

قند و نبات، فعلا بدون مالیات

تره‌بار
قند و نبات، فعلا بدون مالیات

با اینکه براساس اعلام دولت معافیت مالیاتی قندوشکر از 13دی‌ماه برداشته شده، این کالاها فعلا تغییر قیمتی در میادین نداشته‌اند.
به گزارش همشهری، با آغاز اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از 13دی‌ماه، دولت اعلام کرد از میان کالاهای اساسی، معافیت مالیاتی قندوشکر حذف شده و این محصولات از این به بعد مشمول 9درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد که این مبلغ بر قیمت کنونی این محصولات افزوده می‌شود. با این حال در نرخنامه میادین میوه و تره‌بار که 2روز بعد از شروع اجرای قوانین جدید منتشر شد، قیمت شکر تغییری نسبت به نرخنامه پیشین نداشت و شکر همچنان با قیمت تابستان امسال عرضه می‌شود. قیمت شکر، بعد از افت‌ و خیزهای زیادی که از ابتدای امسال در بازار آزاد داشت و به عرضه چندنرخی این کالا منجر شده بود، ۹ خردادماه امسال افزایش یافت. در غرفه‌های خواربار میادین نیز از اواخر تیرماه قیمت‌های جدیدی برای این کالا تعیین و نرخ‌ها دوبرابر شد.
از آن تاریخ شکر با همان نرخ مصوب در میادین توزیع می‌شود اما قیمت قند و نبات افزایش یافته است. تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت این محصولات را در بازار و میادین 9درصد افزایش خواهد داد. به بهانه زیان‌آور بودن مصرف این محصولات، قندوشکر مشمول دریافت مالیات شده‌اند. ‌اکنون هر کیلو شکر درمیادین میوه وتره‌بار 14.800تومان و هر کیلو قند 16.300تومان به فروش می‌رسد. قیمت نبات شاخه‌ای ریز هم با 4.500تومان افزایش به 24.500تومان رسیده اما نبات درشت بدون تغییر قیمت 22هزار تومان مانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید