• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 دی 1400
کد مطلب : 150413
+
-

زیر حلقه/ انتخابات و حاشیه‌ها

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

انتخابات فدراسیون بسکتبال به زمان دیگری موکول شد. با توجه به هجمه‌های سنگینی که هفته‌های اخیر شاهدش بودیم، تعویق انتخابات منجر به حاشیه‌های بیشتر و هجمه‌های بعدی علیه برخی نامزدهای ریاست می‌شود. اگر هم اداره فدراسیون با سرپرست طولانی شود، بسکتبال بیشتر آسیب می‌بیند. وزارت ورزش و جوانان تاکنون انتخابات چند فدراسیون را برگزار کرده اما بدون دلیل مشخصی انتخابات بسکتبال و تیراندازی به تعویق افتاده است. تنها دلیلی هم که در پی برگزار نشدن مجامع این دو فدراسیون به گوش می‌رسد، نرسیدن احراز تأیید صلاحیت‌هاست. اینکه چرا بعد از 100‌روز نباید این کار انجام شده باشد، سؤال بی‌جواب است.

ثبات سرمایه‌گذاری
مرحله دوم مقدماتی لیگ بسکتبال از چهارشنبه پیگیری می‌شود. همه 16‌تیمی که آغازگر مسابقه‌ها بودند در این مرحله هم حاضرند. بازی‌های امسال به نسبت یکی دو دوره گذشته با کیفیت‌تر شده اما فلسفه مرحله دوم برای خیلی‌ها مشخص نیست آن هم با انجام بازی‌های تکراری. این شیوه با رأی‌گیری از تیم‌ها به لیگ اضافه شده است اما فدراسیون بسکتبال باید به جای شکل‌های متفاوت برگزاری مسابقه‌ها، یک مدل و الگوی متناسب با ظرفیت‌های بسکتبال ایران انتخاب کند. شیوه ثابت بازی‌ها به ثبات سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت برنامه‌ریزی منتج می‌شود، هرچند که باشگاه‌های ما در این سال‌ها بی‌ثبات بوده‌اند.

دلخوش به حضور
زنان بسکتبالیست از در به دری خسته شده‌اند اما از پس فردا رقابت‌های خود را در پلی‌آف لیگ ادامه می‌دهند.  شیمیدر با پاز، بهمن با سپاهان، اکسون با امرتات و نفت آبادان با شهرداری گرگان، دیدارهای پلی‌آف را برگزار می‌کنند و از جمع 8‌تیم 4‌تیم به راند دوم صعود می‌کنند. تیم ملی زنان بازی‌های آسیایی را در پیش دارد. هنوز مجوز بازی برای آنها صادر نشده ولی زمزمه‌هایی درخصوص حضور تیم 3‌نفره در این بازی‌ها هم به گوش می‌رسد. با توجه به باخت‌های تیم ملی در بسکتبال دسته2 آسیا و نتایج ضعیف تیم‌های 3نفره، امیدی به نتیجه نیست و فقط باید دلخوش به حضور باشیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید