• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150364
+
-

با مردم/ چرا سنوات خدمت رزمندگان جزو سنوات بیمه و بازنشستگی محسوب نمی‌شود

براساس ماده ۲۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال درصورت تمایل جزو سنوات قابل‌قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به مأخذ مشاغل سخت و زیان‌آور (یک به یک‌و‌نیم) محسوب می‌شود. قانون در مورد این ماده صراحت دارد و تأکید کرده که مدت خدمت داوطلبانه صرفاً از لحاظ سنوات بیمه و بازنشستگی قابل احتساب است و در سایر امور استخدامی از قبیل ترفیع پایه، رتبه، سختی‌کار و… که بر مبنای سنوات خدمت واقعی تعیین می‌شود، تأثیری ندارد. در این میان تأمین اجتماعی این قانون مصوب مجلس را در سازمان خود تفسیر به رأی کرده است و سنوات خدمت رزمندگان درصورتی که از بیمه اختیاری برخوردار باشند نمی‌پذیرد. کسی که بیمه اختیاری دارد رقم بیشتری برای بیمه می‌پردازد چرا نباید این حق را برای او متصور باشند پرسنل تأمین اجتماعی هم مراجعان را به شکایت از این موضوع به دیوان عدالت اداری هدایت می‌کنند. اگر قانونی، قانون است و تبصره‌ای برایش درنظر نگرفته‌اند که نباید تفسیر به رأی درون سازمان شود.
فاطمی از تهران

 روستاهای آق‌بلاغ و چنذانق غرق در زباله
روستاهای آق‌بلاغ و چنذانق که در مسیر رودخانه «بالیخلی‌چای» هستند غرق در زباله شده‌اند که علت آن انباشت زباله از طریق همین رود در زیرگذر آبی روستاست. بارها با مسئولان صحبت کرده و از موضوع شکایت کرده‌ایم ولی هیچ ارگانی جوابگوی ما نیست. در واقع این دو روستا گویا محل رهاسازی زباله اردبیل شده‌اند؛ زیرا تانکرهای تخلیه چاه را هم در داخل دریچه فاضلاب زیر پل تخلیه می‌کنند که نصف آن در رودخانه‌ها رها می‌شود و کشاورزان نیز با این آب اراضی خود را آبیاری می‌کنند، واقعا کسی صدای ما را می‌شنود؟
زمان‌زاده از اردبیل

  میدان تره‌بار پیروزی اجناس کیفی عرضه نمی‌کند
میدان تره‌بار واقع در خیابان پیروزی خیابان مقداد، میدان دوم مقداد، متأسفانه میوه‌ها و اجناسی که ارائه می‌دهد، بی‌کیفیت‌ترین اجناس است، به بازرس هم که می‌گوییم اثری ندارد. از اینکه صدای ما را به مسئولان می‌رسانید سپاسگزاریم.
طالبی از تهران

  تکلیف واریزی‌های مسکن ملی مشخص نیست
در مورد واریزی‌های مسکن ملی واقعا نمی‌دانیم تکلیف‌مان چیست؟ هنوز روشن نشده‌ایم که از این واریزی‌ها چقدر وام است چقدر سود؟ می‌گویند 8تا 45میلیون باید واریز کنید درحالی‌که 60میلیون هم اول داده‌ایم. اعلام می‌کنند مجموعا 420میلیون تمام می‌شود از سوی دیگر می‌گویند این مسکن متری 5میلیون تمام می‌شود که صد متری‌اش می‌شود 500میلیون که خب 80میلیون با رقمی که اعلام کرده‌اند تفاوت دارد. اعلام این ارقام به‌صورت شفاف در یک جدول واضح و روشن چه اشکالی دارد. این خواسته خیلی از کسانی است که در مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند. لطفا اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن پاسخگو باشند.
متقاضی مسکن مهر از تهران

  خانه‌های محله آناهیتای کرمانشاه کنتور آب ندارند
در استان کرمانشاه و در مرکز استان در محله‌ آناهیتا، خیابان سنایی در چندین کوچه بسیاری از خانه‌ها کنتور آب ندارند و متأسفانه مردم به بهانه‌های واهی در مصرف آب به‌شدت اسراف می‌کنند. ازجمله اینکه هر روز اهالی این خانه‌ها و عمدتاً خانم‌ها اقدام به شستن کوچه می‌کنند، به‌گونه‌ای که هر روز شاهد هدر رفتن مقدار بسیار زیادی آب تصفیه شده هستیم. در شرایط کمبود آب دیدن این صحنه‌ها و اسراف منابع آبی کشور بسیار دردناک است. همه‌ اینها در حالی صورت می‌گیرد که برخی از خانه‌ها در این کوچه‌ها کنتور دارند و این یعنی ماموران آب و فاضلاب استان کاملاً در جریان این مسئله هستند و هیچ اقدامی برای برطرف کردن آن نمی‌کنند.
مرادخانی از کرمانشاه
 
  اشکالات فنی و صداهای اضافه در گزارش‌های صداوسیما
در بعضی تماس‌های زنده رادیویی و تلویزیونی مجریان صدا و سیما با افراد مختلف حین گفت‌وگو، علاوه بر اشکالات فنی قابل پیش‌بینی، صداهای اضافه از جمله صدای صحبت اطرافیان و گریه کودک و لولای در اتاق حتی به‌صورت ضعیف و به‌صورت برگشت صدا به گوش می‌رسد که به هیچ وجه خوشایند نیست و موجب حواس‌پرتی، گسسته شدن رشته کلام از گوینده و مخاطب می‌گردد، لطفا به این موضوع توجه و رفع مشکل شود.
محمود از مخاطبان صدا و سیما


 

این خبر را به اشتراک بگذارید