• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150361
+
-

کاهش 30درصدی قیمت بوقلمون

قیمت اجزا و قطعات بوقلمون در میادین از ابتدای امسال 30درصد کاهش یافته است.
به‌گزارش همشهری، قیمت گوشت بوقلمون بعد از جهش ۳۲‌درصدی در ابتدای سال، از اواخر اردیبهشت روند کاهشی به‌خود گرفت. با تداوم این روند کاهشی قیمت هر کیلو شقه بوقلمون تا آذرماه 14هزار تومان پایین آمد.
مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد تمام اجزا و قطعات بوقلمون آبان امسال نسبت به اردیبهشت بین 25تا 30درصد ارزان شده است. در نرخ‌نامه جدید میادین میوه و تره‌بار شهر تهران که 16دی‌ماه منتشر شد نیز کاهش قیمت البته با درصد کمتری ادامه یافته‌است. تنها در یکی دو مورد شاهد افزایش قیمت اندکی هستیم.
شقه بوقلمون در میادین کیلویی 35تا 36هزار تومان به فروش می‌رسد. مغز ران بدون پوست و استخوان با 73.500تومان قیمت، گران‌ترین محصول در جدول اجزا و قطعات بوقلمون است. مقایسه قیمت کنونی این گوشت با نرخ‌های سال گذشته حاکی از تغییرات اندکی است که در مقایسه با افزایش قیمت دیگر محصولات پروتئینی بسیار ناچیز است.
در جدول، قیمت اجزای بوقلمون در نرخنامه اسفندماه سال گذشته میادین میوه و تره‌بار آمده که نشان می‌دهد قیمت هر کیلو شقه اسفند ماه سال گذشته از قیمت امروز بیشتر بوده است. گوشت بوقلمون با توجه به گرانی گوشت قرمز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته و مصرف آن رو به افزایش است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید