• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150356
+
-

برف بازی مرگبار در سپیدان

پسر جوان هنگام تیوب‌سواری در پیست اسکی به‌دلیل اصابت ضربه به سرش دچار مصدومیت شدیدی شد و با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست داد.
به گزارش همشهری، این حادثه روز جمعه در پیست اسکی سپیدان واقع در استان فارس اتفاق افتاد. این جوان 24ساله همراه با دوستانش برای تفریح به پیست اسکی رفته بود. آنها از تیوب برای تفریح استفاده می‌کردند. وقتی نوبت پسر جوان شد او تیوب را برداشت و از قسمت بالایی پیست شروع به سر خوردن روی برف‌ها کرد، اما لحظاتی بعد با واژگون شدن تیوب او هم با شدت زمین خورد و بعد از مسافتی سر خوردن بی‌حرکت روی برف‌ها ماند. دوستانش وقتی دیدند او حرکت نمی‌کند با عجله خود را بالای سر او رساندند و پی بردند مصدوم شده و اوضاع وخیمی دارد. در این شرایط بود که ازاورژانس درخواست کمک کردند.
دکتر محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز اورژانس استان فارس درباره این حادثه گفت: ساعت 11:06دقیقه روز جمعه این خبر به اورژانس گزارش شد و دقایقی بعد تیم‌های امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و مصدوم به بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان انتقال یافت، اما به‌دلیل شدت جراحات وارده، دچار ایست قلبی شد و با وجود تلاش یک ساعته تیم پزشکی بیمارستان برای احیای قلبی، پسر جوان جان خود را از دست داد.
مرادیان با هشدار به خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان برای توجه جدی به رعایت نکات ایمنی هنگام  بازی‌های زمستانی، گفت: انجام این بازی‌ها نیازمند تجهیزات خاص است. همچنین لازم است در مکان‌های مخصوص پیش‌بینی شده انجام شود. رعایت نکردن این موارد می‌تواند بروز حوادث تلخ و جبران‌‌ناپذیر را در پی داشته باشد. او با تأکید بر پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ یادآوری کرد: هنگام لیز خوردن با وسایل غیراستاندارد روی برف، فرد قادر به کنترل خود نیست و برخورد به سایر افراد می‌تواند برای فرد و دیگران صدمات جدی ایجاد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :