• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 18 دی 1400
کد مطلب : 150246
+
-

بدرقه باشکوه

۲۵۰شهید دفاع مقدس روز پنجشنبه با تشییع باشکوه مردم در‌شهرهای مختلف در خاک آرمیدند

گزارش
بدرقه باشکوه

مردم ۲۵استان کشور روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک ۲۵۰شهید دوران دفاع مقدس را بر روی شانه‌های خود تشییع کردند. این مراسم در تهران از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهدا برگزار شد و روسای قوا به همراه برخی فرماندهان ارشد در این مراسم حضور داشتند. چند بوستان تهران میزبان شهدای گمنام شدند و برخی شهدای دیگر نیز در بهشت زهرا(س) آرمیدند.
پیکر‌های مطهر ۲۵۰ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی کربلای۵ در شلمچه و کربلای۸ در شلمچه، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در شلمچه، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در زبیدات، عملیات خیبر در جزیره مجنون، تک دشمن در جزیره مجنون، عملیات والفجر یک در فکه، عملیات والفجر مقدماتی در فکه، عملیات والفجر۹ در چوار تا سلیمانیه، عملیات کربلای ۶ در سومار، عملیات بدر در شرق دجله و عملیات رمضان در شرق بصره تفحص شدند. ۱۵۰ تن از این شهدا در تهران و ۱۰۰ تن دیگر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، لرستان، مرکزی و هرمزگان با حضور عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت تشییع شدند. رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم تشییع با اشاره به پیام شهیدان به مسئولان و دست‌اندرکاران امور کشور گفت: امروز وظیفه بسیار سنگین خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را بر عهده داریم و باید ضمن مراقبت از خطر نفوذ دشمن، با توسل به شهدا، امیدوارانه امور کشور را به پیش ببریم. سیدابراهیم رئیسی تاکید کرد: به برکت خون شهدا، آینده را بسیار امیدوارکننده و درخشان می‌بینم. همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در این مکان مقدس و در جمع این شهدای عزیز، امروز یک بزنگاه مهم و یک عبرتگاه بی‌نظیر برای ما مسئولانی است که در مسند قدرت و مسئولیت هستیم، گفت: ما باید بدانیم که این شهدای عزیز و گرانقدر ما از همه جان، آبرو و خون خود گذشته، دنیا را پس زدند، جان خود را در کف دست گرفتند، در میدان حاضر شدند و برای اسلام و انقلاب و ایران عزیزمان جان خود را دادند و تقدیم کردند.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نیز در حاشیه این مراسم تاکید کرد: راه برون‌رفت از مشکلات،  بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس است. دوران دفاع مقدس، مشکلات بیشتر از امروز بود و مردم با صبر، مجاهدت همه‌جانبه و تلاش توانستند از مشکلات عبور کنند. با همان روحیه جهاد، ایمان، استعانت از خداوند و همکاری و وحدت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

پیام رهبر معظم انقلاب به ‌مناسبت تشییع ۲۵۰ شهید گمنام:
خیر کثیر برای کشور


رهبر انقلاب اسلامی به ‌مناسبت تشییع ۲۵۰ شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سراسر کشور پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است: بسم الله‌الرّحمن‌الرّحیم، سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌‌ افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ شهادتشان کشور را با رایحه‌ معنویت و جهاد، معطّر می‌سازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می‌آورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. به ارواح طیبه این شهیدان و به چشم‌ها و دل‌های منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود می‌فرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ پروردگار را برای همه‌ آنان مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای ۱۵ دی ۱۴۰۰

بزرگداشت شهدای تشییع شهید سلیمانی برگزار شد
آیین گرامیداشت یادوخاطر شهدای تشییع سردار شهید سلیمانی روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام رفیعی، کارشناس مذهبی و جمعی از مردم در کنار مزار حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. حجت‌الاسلام رفیعی در این مراسم گفت: اگر تلاش شهید سلیمانی نبود دور تا دور ما را داعش گرفته بود؛ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) بحث کندن حریم و حرم نبود بحث ارزش های دینی بود و اگر مرکز داعش می‌شد پایگاه اسرائیل نیز می شد اما شهید سلیمانی نگذاشت چون وظیفه اش را دانست. 17دی‌ماه1398 در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان، ۶۱ نفر بر اثر ازدحام و فشار جمعیت جان باخته و شهید شدند و بیشتر از ۲۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید