• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 15 دی 1400
کد مطلب : 150133
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z6J98
+
-

جنوب تا آخر هفته بارانی است

آب‌وهوا
جنوب تا آخر هفته بارانی است

 با وجود اینکه مسئولان استانی خبر می‌دهند تا حدودی از شدت بارندگی‌ها در جنوب ایران کاسته شده است، اما طبق اعلام کارشناس سازمان هواشناسی همچنان تا روز پنجشنبه بارش‌های شدید همراه با وزش باد در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش همشهری، کبری رفیعی با بیان اینکه روز گذشته (سه‌شنبه 14دی) استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد بارش باران و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع بارش برف را داشتند، افزود: امروز، چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، استان‌های ساحلی خزر بارش باران و کاهش نسبی دما را تجربه خواهند کرد. به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز گذشته با عبور موج جدید روی مناطق مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و شمال شرق و شرق کشور، بارش باران و برف و در شمال غرب کشور بارش پراکنده ادامه داد و این بارش‌ها امروز با شدت کمتری در خراسان رضوی، یزد و شرق هرمزگان ادامه خواهد یافت و در اواخر وقت پنجشنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود. رفیعی توضیح می‌دهد که روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، اما طی 3روز آینده در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. بارش‌ها در استان‌های جنوبی خسارت‌های زیادی به همراه داشته است. طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، حدود ۸۰۰خانوار تحت‌تأثیر سیل در شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب قرار گرفتند و خسارت دیدند. رضا فلاح تأکید می‌کند که شماری از روستاهای جنوب استان در محاصره سیلاب قرار گرفتند و راه‌های دسترسی آنها بسته شد که تاکنون راه‌های عمده آنها بازگشایی شده است. در سیستان‌وبلوچستان علاوه بر جان باختن 2نفر بر اثر ریزش آوار ناشی از بارش باران، فرماندار کنارک اعلام کرد که آب حاصل از بارش باران به بیش از ۲هزار خانه در این شهر بندری نفوذ پیدا کرده است و بیش از ۱۲هزار نفر درگیر آبگرفتگی خانه‌های خود هستند. عبدالغفور هوت افزود: شهر کنارک بیش از ۴۰هزار نفر جمعیت دارد و به‌ واسطه خاک نفوذناپذیری که دارد نمی‌تواند بیش از 5میلی‌متر آب را در خود جای دهد و در واقع زمین این شهر کشش لازم برای جذب بیش از ۳۵۰میلی‌متر بارندگی چند روز اخیر را ندارد. در هرمزگان هم بعد از خسارت‌های متعدد باران به زیرساخت‌ها، بخش کشاورزی و منازل مسکونی، تخلیه اضطراری 5روستا، ورود آب دریا به بندرعباس و فوت چند نفر بر اثر سیلاب بالاخره روز گذشته اعلام شد از شدت فعالیت موج بارشی در مناطق شرقی استان کاسته شده و وقوع بارش‌ها در برخی نقاط استان و مناطق دریایی به‌صورت پراکنده ادامه دارد. طبق اعلام مدیریت بحران فارس هم کشته‌های سیل در این استان به 5نفر رسید. رحیم آزادی در این‌باره گفت: یک نفر از شهرستان مهر، 2نفر از شهرستان لارستان، یک نفر از زرین دشت و یک نفر از داراب در این حوادث بر اثر سقوط در کانال آب و رودخانه‌های فصلی جان خود را از دست دادند.
رئیس‌جمهوری وزیر نیرو را به‌عنوان نماینده ویژه مأمور کرده است تا ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک و امدادرسانی به مردم در این استان‌ها ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید