• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150056
+
-

با مردم/ وضعیت وسایل نقلیه عمومی خیابان بهارستان خوب نیست

مدتی است که اتوبوس‌های خیابان بهارستان جمع‌آوری شده‌اند و به جای آنها مینی‌بوس گذاشته‌اند که دیر به دیر و با فاصله می‌آیند. این وضعیت مسافران را کلافه و مستاصل کرده است. عاجزانه درخواست داریم تا دوباره و به روال قبل اتوبوس‌ها در این منطقه حضور پیدا کنند.
گلناری از تهران

 گیاهان بومی را برای بهبود وضعیت آب و هوا بکارند
برای بهبود آب و هوا و سلامت بهتر است همه مردم و دولت تا حد امکان در همه جا درخت بومی آن محل را بکارند و از کاشت گل و چمن و گیاهان تزئینی خودداری کنند. شهرداری یا نظام مهندسی، سازندگان همه ساختمان‌ها را مجبور به کاشت حداقل یک درخت کنند و در جاهایی مثل تهران که بام ساختمان‌های آن مناسب کاشت است، گیاهان مناسب با آب و هوای پایتخت بکارند.
 محمدرضا خانقاهی از رشت

  از مترادف فارسی کلمات خارجی استفاده کنید
به‌عنوان یکی از مخاطبان و علاقه‌مندان روزنامه همشهری، بارها شاهد بوده‌ام که کلمات انگلیسی به شکل اصلی و تنها با الفبای فارسی در مقالات و نوشته‌های روزنامه‌ها چاپ شده است. از دست‌اندرکاران روزنامه و نویسندگان درخواست دارم تا با به‌کار‌بردن مترادف فارسی این کلمات، به حفظ و استفاده بیشتر واژگان زبان فارسی کمک کنند.
نیکویی از تهران

  به بهانه شادی و عزا نباید برای مریض‌داران ایجاد مزاحمت شود
عده‌ای جوان پرشور روبه‌روی منزل هستند که در هر مناسبت شادی و عزایی برنامه دارند. متأسفانه این جوانان در اغلب این برنامه‌ها چندین ساعت باصدای بسیار بلند و گوشخراش مبادرت به پخش نوای غم یا شادی می‌کنند، درحالی‌که امثال ما که در منزل بیمار داریم تحمل چنین سر و صداهایی را نداریم. مسئولان به این جوان‌ها تذکر دهند که درهرحالی رعایت حال مردم را بکنند زیرا چه برای شادی و چه برای عزاداری لازم نیست صدای بلندگوها بسیار بلند باشد.
مبینی از شهر ری

 جلوی عرضه قطعات تقلبی خودرو را بگیرند
اگر مسئولان جلوی عرضه قطعات تقلبی خودرو را نگیرند، شرایط برای مردم بسیار سخت‌تر از آن چیزی می‌شود که اکنون هست. متأسفانه شناخت قطعات تقلبی از اصلی کار بسیار سختی شده است و هیچ نظارتی هم بر این موضوع نیست درحالی‌که قطعات تقلبی، موتور و قسمت‌های اصلی را هم از کار می‌اندازد. چرا مسئولان برخوردی با تولیدکنندگان و فروشندگان این قطعات نمی‌کنند؟
رضاپور از اردبیل

  آبنمای پارک دانشجو محل زباله شده است
چند سال قبل در محوطه پارک دانشجو واقع در تقاطع خیابان انقلاب و ولیعصر آبنمای بزرگی ساخته شد که عملا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفت و متأسفانه به محل قرارگیری زباله تبدیل شده است. از طرفی چند دکه اغذیه‌فروشی هم در پیاده‌رو مقابل این آبنما مشغول به‌کار هستند. پیشنهاد من به‌عنوان یک شهروند این است که این آبنما برداشته شود و دکه‌های اغذیه‌فروشی به این محل انتقال پیدا کنند تا هم پیاده‌رو سر و سامان بگیرد و شهرداری از بابت اسکان دائم این دکه‌ها کسب درآمد کند و هم منظره زشتی که بر اثر تجمع زباله روبه‌روی بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور ایجاد شده از بین برود.
داوودپور از تهران

 ثبت‌نام مسکن ملی متناسب با توان خانواده‌ها نیست
برای ثبت‌نام خانه دولتی گفته‌اند که در مرحله اول باید 40 میلیون و هر‌ماه 4میلیون بدهید. من به‌عنوان یک زن سرپرست خانوار چطور باید از پس تامین چنین هزینه‌هایی بربیایم. کجای این طرح عادلانه و متناسب با توان آحاد جامعه است؟ معلوم است که باز هم مسکن به‌دست پولدارها می‌رسد و ما نیازمندان همچنان بی‌سرپناه می‌مانیم.
امیدی از لنگرود

 درخت کاج در حال سقوط بر مزار یک شهید
درخت کاج سنگین و نیمه‌خشکیده‌ای در حال سقوط روی مزار شهید «هدایت حسینی» در قطعه 29بهشت‌زهراست. با دفتر خدمات بهشت‌زهرا تماس گرفته‌ایم و خواستار قطع این درخت شده‌ایم که متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه نشده است. به‌نظرم آراستن و حفظ مزار شهدا، کمترین کاری است که در قبال فداکاری آنها می‌توان انجام داد.
حسینی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید