• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150030
+
-

نکته بازی/ بحران؟ چطوری حساب کردی؟


در مسابقه بیانیه‌نویسی زشتی که بین سرخابی‌ها راه افتاده، ما طرفدار هیچ‌کدام از 2 باشگاه نیستیم. این رفتارها از سوی هر دو تیم غلط است و جای چون و چرا هم ندارد. در این مورد کار به جایی کشید که نهایتا فدراسیون فوتبال نمایندگان 2 باشگاه را احضار کرد. این وسط اما وکیل استقلال حرفی زده که خیلی بامزه به‌نظر می‌رسد. جناب فرشید سمیعی گفته: «پرسپولیس شرایط بحرانی دارد و به همین دلیل رو به رفتارهای غیرحرفه‌ای آورده است.» خیلی خوشحال می‌شویم اگر از نظر استاد سمیعی تعریف «بحران» را بدانیم. سرخپوشان در 5 دوره اخیر لیگ برتر قهرمان شده‌اند و همین امسال هم به هر کیفیتی که است، در میان مدعیان قهرمانی دیده می‌شوند. آیا واقعا این بحران است؟ بعد ما باید قبول کنیم شما یک آدم «منطقی» هستید؟

در آسیا هم همین را می‌گفتی!

کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی مصر تک‌تک جملاتی را که دوران حضورش در ایران مورد استفاده قرار می‌داد، به زبان می‌آورد و فقط اسم کشور و قاره را عوض می‌کند! استاد در آستانه جام ملت‌های آفریقا فرموده‌اند: «در قاره آفریقا مشکلات لجستیکی وجود دارد و حمل‌ونقل دشوار است. ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین با کیفیت نیستند و درکل شرایط مثل قاره آسیا و اروپا نیست.» خب یعنی شرایط در آسیا خوب بود؟ شما که اینجا پدر ملت را در آورده بودی آنقدر انتقاد می‌کردی. الان آسیا شد سرمشق آفریقا؟ بعد هم وقتی می‌بینی این مشکلات وجود دارد، آیا بهتر نیست پیشنهادها را قبول نکنی؟ بهتر نیست بروی جایی که امکانات بهتری دارد‌، حمل‌ونقل در آن آسان‌تر است و زمین‌ها کیفیت خوبی دارند؟ دارد 70 سالت می‌شود مرد؛ چقدر غر می‌زنی؟

قیاس از خود مگیر

خالد شفیعی که این روزها در لیگ بنگلادش مشغول بازی است، در مورد زمان خداحافظی‌اش از میادین گفته: «الگوی من در این مورد جلال حسینی است و معتقدم مدافعان تا سن بالا می‌توانند به بازی ادامه بدهند.» شفیعی هم‌اکنون 33ساله است و برای باشگاه «باشوندارا کینگز» توپ می‌زند؛ تیمی که بعید است کسی بتواند 3بار پشت سر هم اسمش را تکرار کند! به هر حال به خالد احترام می‌گذاریم، اما بهتر بود او به جای زمان خداحافظی جلال، کاپیتان پرسپولیس را از نظر فنی الگو قرار می‌داد. در این صورت حتما امروز جایگاه بهتری در فوتبال ایران پیدا می‌کرد. جلال حسینی در 40 سالگی ستون پرسپولیس است و اگر نباشد جای خالی‌اش احساس می‌شود. مولانا در چنین مواردی می‌فرماید: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر»!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید