• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150022
+
-

قصه بدترین سقوط

رامین رضاییان بعد از جام‌جهانی2018 چه کرد؟

قصه بدترین سقوط

شایعات حکایت از آن دارد که باشگاه السیلیه قطر تصمیم به خانه‌تکانی گرفته و ممکن است این سیاست آنها منجر به حذف رامین رضاییان شود. مدافع راست پیشین تیم ملی کشورمان هم‌اکنون در عضویت السیلیه است؛ تیمی که نیم‌فصل اول لیگ ستارگان را با حضور در رتبه آخر جدول 12تیمی این کشور به پایان برد و عمیقا در بحران است. طبیعتا مسئولان باشگاه نمی‌توانند از عملکرد چنین تیمی خشنود باشند. بنابراین شایعات در مورد تغییرات اساسی در تیم بیراه نیست. در قطر برای استفاده از لژیونرها محدودیت وجود دارد و به همین دلیل باشگاه‌ها سعی می‌کنند از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. به این ترتیب آنطور که رسانه‌های قطری گزارش داده‌اند، ممکن است وضعیت رامین رضاییان نیز به خطر بیفتد و این بازیکن در پنجره زمستانی ناچار به ترک السیلیه شود.
به‌طور کلی بین بازیکنانی که در جام‌جهانی2018 در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفتند، یکی از بدترین سقوط‌ها مربوط به رامین رضاییان بود. او پتانسیل فنی زیادی داشت، اما درگیر حاشیه‌هایی شد که به فوتبالش لطمه زد و حتی تیم ملی را از این بازیکن گرفت. معمولا نفراتی که در جام‌جهانی به میدان می‌روند، فرصت ترانسفرهای بزرگ را دارند، اما رامین دقیقا مسیری معکوس را طی کرد. او که حضوری ناموفق در اوستنده بلژیک داشت، پیش از پایان قراردادش به الشحانیه و بعد هم الدوحیل قطر منتقل شد. الدوحیل تیم قدرتمندی است و اگر قرار باشد یک بازیکن ملی‌پوش ایرانی در لیگ قطر توپ بزند، این تیم انتخاب خوبی برای او خواهد بود. با این حال رضاییان توقعات را برآورده نکرد و در میانه راه به السیلیه فرستاده شد. حالا رامین در تیم قعرنشین لیگ قطر هم وضعیت خوبی ندارد و ممکن است جدا شود. 3سال‌ونیم بعد از پایان جام‌جهانی2018، دوران حضور رضاییان در تیم ملی برای همیشه به پایان رسیده است. تیم کشورمان به مرحله نهایی جام‌جهانی2022 رسیده، اما رامین 31ساله از سال2019 به بعد دیگر پیراهن این تیم را به تن نکرده است. شرایط او در رده باشگاهی هم چنگی به دل نمی‌زند تا روشن شود رضاییان از بهترین روزهای بالقوه فوتبالش، بدترین استفاده ممکن را کرده است.

نمره قبولی در آزمون همدلی
بازیکنان تیم ملی در داستان طارمی روسفید شدند
اتفاقی که بین مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ رخ داد و گویا حالا به‌طور کامل ختم به خیر شده، می‌توانست از جهات مختلف تیم ملی را به چالش بکشد. هم از نظر فنی این احتمال وجود داشت که تیم کشورمان جای خالی طارمی را حس کند و در مسابقات انتخابی جام‌جهانی آسیب ببیند، هم از نظر روانی ممکن بود جو تیم ملی به هم بریزد. بالاخره طارمی یکی از بهترین نفرات تیم است، دوست و رفیق زیاد دارد و شاید بیم آن می‌رفت که بعد از خط خوردنش از لیست، دوستان مهدی برای اسکوچیچ ترش کنند. با وجود این اتفاقی که رخ داد برعکس بود؛ به‌طوری که تیم کشورمان هم از نظر فنی و هم از حیث بلوغ شخصیتی بازیکنان و تعهد آنها نسبت به این پیراهن نمره قبولی گرفت.
تیم ملی بدون طارمی در 2 مسابقه مهم برابر لبنان و سوریه پیروز شد و تقریبا کار صعودش به مرحله نهایی جام‌جهانی را تمام کرد. بله؛ این دو مسابقه روی کاغذ خیلی دشوار نبودند، اما به هر حال مرحله انتخابی جام‌جهانی حساسیت خاص خودش را دارد و بردها آسان به‌دست نمی‌آیند. حتی در گروه مقابل هم تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا در بازی با حریفی همچون عمان مشکل دارند. به هر حال خیلی‌ها فکر می‌کردند اگر طارمی نباشد بار تیم ملی روی زمین خواهد ماند، اما 2 مسابقه گذشته خلاف این فرضیه را ثابت کرد و این حتی برای آینده هم می‌تواند نویدبخش باشد.
نکته مهم‌تر اما مدیریت شدن خوب این ماجرا از سوی سایر ملی‌پوشان بود. کسی به هواخواهی از طارمی برای تیم ملی کم نگذاشت، کسی دست به کودتا و تحریم نزد، همه بازیکنان نهایت تلاش‌شان را به‌کار بستند، اما در عین حال از کوشش برای رفع مشکل دوست‌شان هم غافل نبودند. همین تازگی علیرضا جهانبخش فاش کرده خودش، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی چیزی حدود یک ساعت با اسکوچیچ حرف زدند تا مشکل طارمی حل شود. این یعنی کاپیتان‌های تیم ملی خیلی اصولی و بی‌سروصدا به رایزنی با سرمربی مشغول بودند. از آن طرف هم سردار آزمون ابتدا یک پست دلگرم‌کننده برای طارمی گذاشت و بعد درون زمین، به یکی از بهترین نفرات ما مقابل لبنان و سوریه تبدیل شد. این یعنی تیم ملی در آزمون اخیر نمره قبولی گرفت. حالا بیش از همیشه به این تیم امیدواریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید