• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 9 دی 1400
کد مطلب : 149593
+
-

نکته بازی/ ویلموتس معلم جغرافی بود؟


روزی نیست که بنده‌خدا دراگان اسکوچیچ به جرم رساندن تیم ملی به جام‌جهانی محاکمه نشود. این بدبخت یک خبطی کرده و با 200هزار دلار، تیم ملی را به پاداش 14میلیون دلاری حضور در جام‌جهانی رسانده؛ حالا تا او را دق ندهند بی‌خیال نمی‌شوند. در تازه‌ترین اظهارنظر، جناب نادر فریادشیران فرموده‌اند: «تیم ملی با این بازیکنان، با یک معلم ورزش هم به جام‌جهانی می‌رسید.» شبیه این است که شما کلی زحمت بکشید و بهترین غذا را درست کنید، اما کسی که آن را می‌خورد به شما بگوید: «هر کسی را از خیابان پیدا می‌کردیم می‌توانست این غذا را درست کند.» این وسط فقط یک نکته باقی می‌ماند؛ آن هم این است که گویا مارک ویلموتس معلم تاریخ یا جغرافی بوده، چون دقیقا با همین نسل طلایی گند زده بود!

تور ایرانگردی

در شرایطی که نزدیک به 2ماه از حضور 2بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس در این تیم می‌گذشت، بالاخره با پرداخت طلب گابریل کالدرون امکان ثبت قرارداد آنها به‌وجود آمد. درست در همین زمان اما وحدت مصدوم شد تا برای چند هفته در دسترس نباشد. با این حال پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند بتوانند از منوچهر استفاده کنند، هرچند فدراسیون پیش از دیدار با سپاهان کارت بازی او را هم صادر نکرد. چرا؟ چون سرخپوشان به اوساگونا بدهکار هستند و شرط جذب بازیکن خارجی هم تسویه با نفرات قبلی عنوان شده بود. به‌طور کلی از سرگذشت 2 بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس می‌شود یک‌سریال 90 شبی بسیار سرگرم‌کننده ساخت. جالب اینجاست که آنها همچنان با تیم به شهرهای مختلف می‌روند و این مدت یک تور ایرانگردی درجه یک داشته‌اند!

گول نخور احمد جان!

احمد نوراللهی در بازی این هفته با الظفره تک گل الاهلی را به ثمر رسانده است. گل او علاوه بر اینکه 3 امتیازی بود، با یک ضربه از راه دور زیبا هم به ثمر رسید تا هافبک ایرانی حسابی مورد تمجید قرار بگیرد. کار تا جایی پیش رفته که مفسر شبکه ابوظبی اسپرت به نوراللهی لقب «پیرلو» داده است. البته که اتفاق خوبی است و کلا احمد هم یکی از ستارگان آماده تیم ملی به شمار می‌آید. با این حال خوب است او گول این حرف‌ها را نخورد. همین رسانه‌های اماراتی بعد از درخشش مهدی قائدی در مسابقات شروع فصل کلی او را تحویل گرفتند، اما الان که مهدی کمی افت کرده، طرف را برده‌اند زیر تیغ. کلا نه تعریف‌های اینها را خیلی باید جدی گرفت، نه انتقادهای‌شان را!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید