• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 8 دی 1400
کد مطلب : 149503
+
-

دو پلیس سپر عابران شدند

کوتاه از حادثه
دو پلیس سپر عابران شدند

راننده کامیون که برای فرار از دست پلیس وارد خط ویژه شده بود، وقتی خودروی پلیس راهور را سد راه خود دید با شدت به آن کوبید اما در نهایت دستگیر شد. حالا آنطور که رئیس پلیس راهور پایتخت می‌گوید؛ پرونده‌ای علیه این راننده تشکیل شده و احتمال ابطال گواهینامه‌اش وجود دارد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه عصر روز یکشنبه در بزرگراه بعثت در جنوب تهران اتفاق افتاد. مأموران پلیس راهور که در حال کنترل عبور و مرور خودروها بودند، کامیونی را دیدند که وارد خط ویژه اتوبوس‌های تندرو شده و با سرعت سرسام آوری حرکت می‌کرد. سرعت این کامیون به حدی بود که هر لحظه امکان داشت حادثه تلخی اتفاق بیفتد و در این شرایط مأموران به تعقیب این کامیون پرداختند و تلاش کردند آن را متوقف کنند.
سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره می‌گوید: تیم راهور با توجه به حساسیت موضوع و با هشدار‌های بسیار و تذکر چندین‌باره از طریق بلندگو، از راننده خواستند که از خط ویژه خارج شده و کامیون را متوقف کند که راننده با بی‌اعتنایی به ایست پلیس بر سرعت خود افزود و به‌صورت خطرناکی به راه خود ادامه داد.
او ادامه می‌دهد؛ باتوجه به اینکه در مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو، ایستگاه‌هایی وجود دارد که مسافران بسیاری در آنجا حضور دارند،تیم راهور برای جلوگیری از برخورد کامیون با عابران پیاده و برای متوقف کردن آن اقدام به سد کردن مسیر با خودروی پلیس کردند که متأسفانه راننده باز هم خودرو را متوقف نکرد و در نهایت کامیون برخورد شدیدی با خودروی پلیس کرد و متوقف شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره انگیزه این راننده از فرارگفت: در برخی مواقع در جاده‌ها راننده‌هایی هستند که به جان خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند و با حرکت‌های مخاطره آمیز، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. این راننده نیز از این دست افراد بوده و خیلی ساده از پاسخ دادن درباره انگیزه خود به ما طفره است. او ادامه می‌دهد: آنچه مهم است حرکت مخاطره آمیز راننده است. خودرو در پارکینگ قرار دارد و پرونده را نیز به مراجع قضایی تحویل دادیم. ما پرونده را به‌عنوان یک حادثه کاملا عمدی تشکیل و این راننده را نیز به مراجع قضایی تحویل دادیم تا تست‌های روانی از او گرفته شود تا ببینیم علت و عامل اصلی این تصمیم مخاطره‌آمیز راننده چیست که احتمال ابطال گواهینامه این راننده وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید