• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149352
+
-

ثبات قیمت در بازار سبزیجات منجمد

قیمت سبزیجات ‌آماده و نیمه ‌منجمد میادین میوه وتره‌بار تهران در 3‌ماه گذشته کمترین رشد را نسبت به دیگر اقلام عرضه شده در میادین داشته است.
به‌گزارش همشهری، بررسی قیمت‌های به‌روز شده محصولات منجمد و نیمه‌آماده در میادین میوه و تره‌‍‌بار نشان می‌دهد؛ از شهریور تاکنون، قیمت بیشتر این محصولات ثابت بوده و یک مورد کاهش قیمت نیز در جدول ارائه شده، مشاهده می‌شود. بر این اساس، قیمت هر کیلو هویج خردشده در میادین، با کاهش 2هزار تومانی، از 15هزار تومان در شهریور ماه، به 13هزار تومان در دی‌ماه رسیده و دیگر محصولات نیز قیمتشان در 3‌ماه اخیر بدون تغییر مانده است. در میان سبزیجات نیمه‌آماده و منجمد تنها قیمت نخود سبز در مقایسه با شهریورماه افزایش یافته و از 43هزار تومان در هر کیلو به 48هزار تومان رسیده است. اما مقایسه قیمت همین محصولات با مدت مشابه سال گذشته از افزایش چشمگیر قیمت‌ برخی از آنها حکایت دارد. سبزیجات مخلوط که شامل هویج، ذرت و نخودفرنگی است، بیشترین تغییرات قیمتی را در یک‌سال گذشته داشته و هر کیلوگرم از این محصول با 66درصد رشد قیمت از 23.900به 40هزار تومان رسیده است.
رشد 50درصدی قیمت نخود سبز در همین بازه زمانی نشان می‌دهد، گرانی سبزیجات مخلوط هم بیشتر ناشی از قیمت نخود سبز بوده است. ذرت شیرین نیز در این مدت 33درصد رشد قیمت داشته است. سبزیجات نیمه‌آماده در 6‌ماه ابتدای امسال رشد 40درصدی قیمت را تجربه کردند اما از ابتدای پاییز این رشد قیمت کند و در برخی محصولات متوقف شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید