• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149346
+
-

گل‌های پرپرشده باکسینگ‌دی

اومیکرون هم نتوانسته جذابیت بازی‌های لیگ برتر را از بین ببرد

گل‌های پرپرشده باکسینگ‌دی

کم‌کم تعداد بازی‌های لغو شده لیگ برتر به‌دلیل کرونا از تعداد بازی‌های انجام شده پیشی می‌گیرد. شنبه‌شب 3‌بازی به تعویق افتاده بود و این روند ادامه دارد. بازی امشب آرسنال- ولوز و همچنین لیدز- استون‌ویلا به‌دلیل ابتلای بازیکنان ولوز و لیدز به‌سویه جدید کرونا عقب افتاد. گرگ‌ها برای دیدار با آرسنال کمتر از 13‌بازیکن از تیم نخست خود را در اختیار داشتند. تیم‌هایی که بازی‌هایشان سر جایش است و هنوز به‌هم نخورده، با فاصله 2‌روز استراحت باید در هفته بیستم لیگ برتر به میدان بروند و این در حالی است که تیم‌هایی مثل برنلی، 5بازی از دیگران عقب هستند. امشب کریستال‌پالاس و نوریچ که پریشب به 2‌غول لندنی یعنی تاتنهام و آرسنال باخته بودند، با هم بازی دارند. واتفورد- وستهم و ساوتهمپتون- تاتنهام دیگر بازی‌های امشب هستند. اما مهم‌ترین بازی امروز جدال تکراری لستر و لیورپول است؛ این‌بار در چارچوب لیگ. 2‌تیم هنوز یک‌هفته نشده که در جام اتحادیه با هم بازی کردند که در آن بازی لیورپول توانست بازی 3بر یک باخته را با نتیجه 3-3تمام کند و در ضربات پنالتی برنده بازی باشد تا در نیمه‌نهایی حریف آرسنال شود. استون‌ویلا در بازی پریشب در زمین منچسترسیتی هم زیاد گل خورد و درحالی‌که در نیمه دوم داشت عقب‌افتادگی 4گله‌اش را جبران می‌کرد و تا 4بر 3هم پیش رفت، در نهایت با نتیجه 6بر 3شکست خورد. این پرگل‌ترین دیدار تاریخ لیگ برتر بود.

  آخرین باری که در یک دیدار از لیگ سطح نخست فوتبال انگلیس در باکسینگ‌دی حداقل 9‌گل به ثمر رسیده بود به سال 1991و پیروزی 6بر 3منچستریونایتد مقابل اولدهام برمی‌گشت.

  ساکا تعداد گل‌هایش در لیگ را به عدد10رساند. جوان‌ترین بازیکنانی که 10‌گل برای آرسنال به ثمر رسانده‌اند؛ نیکلاس آنلکا 19‌سال و 225‌روز، بوکایو ساکا 20‌سال و 112روز و فابرگاس 20سال و 134روز. ساکا با 20‌سال و 112‌روز سن، پس از مایکل اوون (19‌سال و 12‌روز) و فلورنت سیناما پونگول (20‌سال و 67روز)، سومین بازیکن جوانی است که در باکسینگ‌دی در فصل‌های متوالی لیگ برتر موفق به گلزنی شده است؛ باکسینگ‌دی فصل پیش مقابل چلسی و امسال مقابل نوریچ.

  بیشترین تعداد گل‌های ردوبدل شده در ادوار لیگ‌های سطح اول فوتبال انگلستان مربوط به باکسینگ‌دی1963می‌شود که در 10‌بازی 66گل ردوبدل شد؛ چلسی ۵ - بلکپول یک، برنلی ۶ - منچستریونایتد یک و فولام 10- ایپسویچ یک. گلزن‌ترین تیم ادوار لیگ در باکسینگ‌دی منچستریونایتد است که توانسته در 27بازی 71گل به ثمر برساند. لیورپول (49گل)، تاتنهام (48)، چلسی (43)و آرسنال (39) در رده‌های بعدی هستند.
  با 2‌گلی که جورجینیو کاپیتان ایتالیایی و 30‌ساله تیم چلسی مقابل استون‌ویلا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا این تیم 3بر یک برنده از زمین خارج شود، حالا او به تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق شده در یک‌سال میلادی 10‌ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند. از ژانویه سال گذشته که توخل هدایت آبی‌ها را بر عهده گرفت، این تیم با 12‌‌پنالتی بیشتر از هر تیم دیگری توانسته در محوطه جریمه حریف از داور خطا بگیرد.

  برد 5بر صفر آرسنال در زمین نوریچ پرگل‌ترین برد آرسنال در لیگ بود. آخرین برد پرگل به آخرین بازی آرسن ونگر در امارات برمی‌گردد که 5بر صفر مقابل برنلی به پیروزی رسید.

 بازیکنان اسپرز با کونته به‌طور متوسط در هر دیدار لیگ برتری 115‌کیلومتر دوندگی داشته‌اند که 15‌کیلومتر بیشتر از دوران نونو به‌حساب می‌آید.

در دیدار من‌سیتی و استون‌ویلا 8‌بازیکن مختلف موفق به گلزنی شدند، به‌عبارتی 9گل و 8گلزن؛ رحیم استرلینگ (2گل)، دی‌بروین، محرز، گوندوغان، لاپورت (سیتی) و مدیسون، لوکمن و ایهیناچو برای استون‌ویلا. این در حالی است که تنها در یک‌بازی لیگ برتری تعداد بازیکنان بیشتری موفق به گلزنی شده‌اند. (9‌بازیکن در جریان پیروزی 5بر 4آرسنال مقابل تاتنهام در نوامبر 2004).

برد 3بر صفر تاتنهام برابر پالاس که با گل‌های کین، مورا و سون رقم خورد، تعداد بردهای این تیم با کونته را به 4رساند. سرمربی ایتالیایی که جانشین نونو اسپریتو شده، تاکنون در لیگ 4برد و 2‌تساوی به‌دست آورده اما در لیگ کنفرانس یک باخت به یک تیم گمنام اسم‌سخت داده و در برابر رن هم به‌دلیل کرونا حاضر نشده تا شانس صعود به مرحله حذفی را از دست بدهد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :