• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149331
+
-

آب پاکی روی دست منتقدان

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی طی جلسه‌ای با محمد بنا، تا المپیک2024 از او برنامه خواست و این نشان از استقبال فدراسیون از همکاری با این مربی دارد

آب پاکی روی دست منتقدان

در هفته‌های اخیر شاگردان سابق محمد بنا حملات تمام‌عیاری علیه مربی سابق خود تدارک دیدند. آنها کار را در فضای مجازی شروع کردند و با چند مصاحبه و استوری، خواستار برکناری محمد بنا شدند. هرچند انتقاداتی هم به محمد بنا سرمربی تیم ملی وارد است ولی عملکردش گویای کاربلدبودن اوست. او تیم یازدهم دنیا را تحویل گرفت و حالا تیم فرنگی ایران تا رده دوم دنیا صعود کرده است.

تا پاریس با آقای خاص
یکی از انتقادات اخیر به محمد بنا این بود که اعلام کرده فینالیست‌های مسابقات کشوری که روی تشک حاضر نشدند مجوز حضورشان در جام تختی لغو می‌شود و باید در انتخابی جام تختی مجددا کشتی بگیرند؛ تصمیمی که اگر هم درست باشد بنا باید قبل از مسابقات کشوری آن را اعلام می‌کرد. حالا به‌نظر می‌رسد محمد بنا از این تصمیمش کوتاه آمده و قرار است به رضا خدری و آرمین محب که در فینال کشوری کشتی نگرفتند مجوز حضور در جام تختی داده شود. اما واکنش فدراسیون کشتی در مقابل این انتقادات، حمایت تمام‌قد از سرمربی تیم‌ملی فرنگی بود. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی طی جلسه‌ای با محمد بنا، تا المپیک2024 از او برنامه خواست و این نشان از استقبال فدراسیون از همکاری با بنا دارد. بعد از مسابقات المپیک توکیو قرارداد محمد بنا با فدراسیون کشتی تا بازی‌های آسیایی هانگژو2022 تمدید شد و حالا با ایجاد حواشی و تخریب بنا، این قرارداد قرار است تا 2024 تمدید شود.

صبر سوریان
انتقادات از محمد بنا آنقدر گسترش پیدا کرد که به حمید سوریان هم رسید! تا جایی که برخی از هم‌تیمی‌های سابق سوریان مدعی شدند او مدال‌هایش را مدیون میدان‌ندادن به رقبای داخلی است. قاسم رضایی اسم این رقبا را هم در پست اینستاگرامی‌اش قطار کرده بود ولی اشاره‌ای به این نکرده بود که این نفرات در اعزام‌های متعددی که به قهرمانی آسیا داشتند یک‌بار هم به مدال طلا نرسیدند و چطور می‌توانستند در جهانی و المپیک به 7مدال طلا برسند! البته سال2013 هم شخص دیگری جز سوریان نماینده ایران در مسابقات جهانی بود که دست خالی به کشور بازگشت. سوریان بارها مورد تهمت و تخریب هم‌تیمی‌های سابقش قرار گرفت که همگی در پایان هر حمله خواستار پاسخگویی او بودند اما او هربار ترجیح داد سکوت کند. حمید سوریان دارنده 7مدال طلای جهان و المپیک، هم‌اکنون نایب‌رئیس فدراسیون کشتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید