• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149336
+
-

نکته بازی/ پاسخگویی؟ بی‌خیال آقا کریم


کریم باقری گفته: «کسانی که پرسپولیس و استقلال را در خطر حذف از آسیا قرار دادند باید پاسخگو باشند.» مصاحبه‌طوری است که انگار کریم باقری خیلی ناگهانی از کره مریخ فرود آمده و همه عمرش را در ایران زندگی نکرده است! کدام پاسخگویی برادر؟ شما تا به حال کی و کجا دیدی یک نفر در این فوتبال بابت اشتباهاتی که کرده جواب بدهد یا حتی نیم‌خط عذرخواهی کند؟ تصویری منتشر شده از مهدی تاج که در دفتر خودش با وزیر جدید ورزش ملاقات کرده است. یعنی آدمی با آن کارنامه مدیریتی که هنوز فوتبال ایران دارد تاوانش را پس می‌دهد، نه‌تنها توضیحی در مورد «ویلموتس‌گیت» و سایر قضایا نمی‌دهد، بلکه طرف مشورت عالی‌ترین مقامات ورزش هم قرار گرفته است. بعد شما انتظار پاسخگویی داری؟ بی‌خیال آقا کریم!

به تنهایی؟ واقعا؟

پرسپولیسی‌ها با انتشار پیام‌هایی به‌طور دسته‌جمعی از ادامه کار صدری در این باشگاه حمایت کرده‌اند. صدری بعد از استعفای سمیعی، سرپرست موقت باشگاه بوده و خیلی دلش می‌خواهد در این پست ماندگار شود. او در این مسیر موفق به جلب حمایت بازیکنان و کادرفنی شده؛ به‌طوری که بیشتر آنها برای آقای سرپرست استوری گذاشته‌اند. نکته ویژه این استوری‌ها اما جایی است که قرمزها نوشته‌اند: «صدری به تنهایی بسیاری از مشکلات باشگاه را حل کرد.» راستش آنطور که ما از زبان خود استاد شنیدیم، بخش زیادی از حل مشکلات پرسپولیس مرهون کمک‌های وزیر ورزش، اختصاص ارز نیمایی و... بوده است. یعنی پول را از این دست گرفته‌اند و به آن دست داده‌اند. اگر شما به این می‌گویید «تنها» کار کردن، ما هم حاضریم مدیرعامل پرسپولیس باشیم!

به‌به، چه تعبیر قشنگی

منچسترسیتی در مسابقه‌ای که از کل بازی‌های یک هفته لیگ برتر ایران بیشتر گل داشت، 6بر 3موفق به شکست لسترسیتی شد. این همان چیزی است که در دنیا «فوتبال» نامیده می‌شود و ما در ایران فراموشش کرده‌ایم. مصاحبه بعد از بازی پپ گواردیولا هم در نوع خودش جالب بود. سرمربی سیتی که جهان فوتبال بخش زیادی از زیبایی‌هایش در سالیان اخیر را مدیون اوست، بعد از مسابقه گفته: «این بازی مثل ترن هوایی بود؛ یک نمایش مهیج و سرگرم‌کننده که هر لحظه‌اش سرنوشت متفاوتی داشت.» آدم کیف می‌کند هر بار این تعابیر متفاوت را می‌خواند. مربیان ما هم پیرمان کردند از بس بعد از تمام مسابقات گفتند: «بازی 2 نیمه متفاوت داشت. نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده بودیم. بازیکنان به دستورات تاکتیکی عمل نکردند» و...





 

این خبر را به اشتراک بگذارید