• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149335
+
-

رئیس بدنسازی ابقا شد

نصیرزاده از مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام رأی اعتماد گرفت و رئیس این فدراسیون باقی ماند اما از کشتی جدا شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون پرورش‌اندام 13دی‌ماه1399 برگزار شد که در پایان این رأی‌گیری عبدالمهدی نصیرزاده با کسب 28رأی از 43رأی ماخوذه به‌مدت 4سال به ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام رسید. اما این رئیس جوان، هنوز یک سال از ریاستش در فدراسیون نگذشته کارش به مجمع فوق‌العاده کشید تا بار دیگر برای بقایش در سمت ریاست از مجمع رأی اعتماد بگیرد.

   شروع مشکلات رئیس جوان
ناصر پورعلی‌فرد نزدیک به 15سال ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام را برعهده داشت و صندلی ریاست بعد از او به نصیرزاده رسید. نصیرزاده که از ورزش دانشگاهی به فدراسیون بدنسازی آمده بود، کارش را با برگزاری مسابقات متعدد و اعزام‌های قانونمند آغاز کرد. او ترکیب مدیریتی فدراسیون را که سال‌های سال ثابت بود، بر هم زد و با نیروهای خودش مسیر را در پیش گرفت. هنوز یک‌سال از مدیریت او نگذشته بود که حواشی پیرامون فدراسیون آغاز شد. تغییر و تحولات در دولت و در ادامه در وزارت ورزش سبب شد تا حواشی فدراسیون بدنسازی به وزارت ورزش بکشد. رئیس جوان فدراسیون بدنسازی قصد داشت اعزام‌ها را در چارچوب خاصی انجام دهد که سال‌ها در این فدراسیون مغفول مانده بود. پیش از آن برخی نفرات اقدام به جمع‌کردن ورزشکار می‌کردند و در قالب تیم اعزام می‌شدند! اعزام‌هایی که از شورای برون‌مرزی مجوز نداشتند و بارها شاهد حواشی مختلفی طی این اعزام‌ها بودیم. یکی از حواشی بزرگ ایجاد‌شده برای نصیرزاده از همین اعزام‌ها شروع شد. او برای هر اعزام از شورای برون‌مرزی مجوز می‌گرفت که در 2 اعزام آخر این فدراسیون 3ورزشکار به کشور بازنگشتند و در ادامه اعزام تیم به مسابقات آسیایی توسط شورای برون‌مرزی تأیید نشد تا استارت مخالفت با مدیریت او زده شود.

   نصیرزاده ماندنی شد
اقدام به جمع‌آوری امضا برای برکناری عبدالمهدی نصیرزاده توسط چند هیأت استانی شروع شد که در ادامه برخی از هیأت‌ها امضاهای خود را پس گرفتند ولی وزارت ورزش بر برگزاری مجمع فوق‌العاده تأکید داشت. نصیرزاده در حالی در مجمع فوق‌العاده حاضر شد که فقط یک‌سال از ریاست او بر فدراسیون بدنسازی گذشته است. او در این مجمع یک‌بار دیگر موفق شد با 40رأی موافق و 19رأی مخالف، مجوز ریاست فدراسیون بدنسازی را برای 3سال دیگر کسب کند. اما حواشی بدنسازی بعد از رأی اعتماد به نصیرزاده تمام نشده و در فضای مجازی برخی از منتقدان رئیس فدراسیون از دایره ادب خارج شده‌اند. البته همیشه پیرامون این رشته پرمخاطب اما غیرالمپیکی حاشیه‌های زیادی وجود داشته ولی اینکه منتقدان در فضای مجازی به خانواده مسئولان فدراسیون هتاکی کنند، امری بی‌سابقه بوده است که باید امیدوار بود مراجع ذی‌صلاح به این موضوع رسیدگی کنند. نصیرزاده که همزمان با ریاست فدراسیون بدنسازی، ریاست سازمان لیگ کشتی را برعهده داشت، روز گذشته از ریاست سازمان لیگ استعفا کرد تا تمام تمرکزش روی بدنسازی باشد. این استعفا با موافقت رئیس فدراسیون کشتی همراه بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید