• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14933
+
-

با مردم

با مردم

@  نمایشگاه کتاب فرصتی برای علاقه‌مندان

با سلام. این روزها برپایی نمایشگاه کتاب، فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است تا با دوری از فضای مجازی در فضای کتاب و کتابخوانی گام بردارند. به باور من کتاب کالایی ماندگار است، برای همین بهتر است به کسانی که دوست داریم این هفته یک کتاب هدیه‌ بدهیم. باور کنید در این شرایط اقتصادی خرید حتی یک کتاب می‌تواند به حوزه نشر کمک شایانی بکند. متأسفانه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوان، به دوری از کتاب برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنم تا دیر نشده به نمایشگاه کتاب هم سری بزنید.
2436...0912

  از چایکاران حمایت شود

سلام. من یک جوان کشاورز چایکار از گیلان هستم. انتظار داریم در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از تولید ملی اعلام نموده‌اند به کشاورزی کشور نگاهی حمایتی بشود. اما متأسفانه امسال قیمت برگ سبز چای را ١٠٠تومان (کمتر از ٥درصد) افزایش دادند! آیا این عادلانه است؟ انگار تلخی سرنوشت چای پایانی ندارد؛ هر بار مشکلاتی سر بر‌می‌آورد که چایکاران را بی‌انگیزه‌تر از قبل و تولید داخلی را با چالش مواجه می‌کند. گرچه مسئولان بارها وعده رسیدگی به مشکلات چایکاران را داده‌اند اما برخی مسائل مانند واردات بی‌رویه چای خارجی مشکلات زیادی را برای چایکاران داخلی به‌وجود آورده است.
6501...0911

  از کارگران حمایت کنند

سلام. هفته گذشته به مناسبت روز کارگر رهبر معظم انقلاب در بازدید از تولیدات داخلی توسط کارگران این مرز و بوم، تأکید کردند که کارگر ایرانی بهترین کارگر دنیاست، باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید. انتظار می‌رود مسئولان محترم نیز حمایت‌های درخور‌شأن از این قشر زحمتکش که چرخه اقتصادی کشور توسط آنها پویا و فعال مانده است داشته باشند.
6263...0938

@  تب خرید کالای خارجی

با سلام. در کشور ما به جای حمایت از تولید داخل به مصرف‌کننده‌ای تبدیل شده‌ایم که تعهد حمایت از اجناس خارجی را دارد. متأسفانه در سال‌های اخیر تب خرید کالای خارجی در کشورمان آنقدر بالا بوده که شرکت‌های خارجی برای ورود به این بازار دست و پا می‌شکنند. واردات بی‌رویه به کشور باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها شده است. این درحالی است که امکان تولید همان کالاهای وارداتی در داخل ایران وجود دارد. به گفته کارشناسان یکی از اصلی‌ترین مواردی که فلج‌کننده اقتصاد کشور است و می‌تواند باعث کاهش اشتغال و تولید در کشور شود، همان موضوع واردات است که هم‌اکنون با توجه به آمارهایی که از مراکز آماری و گمرکات کشور می‌رسد، روزبه‌روز بر تنوع و تعداد آن افزوده می‌شود و در نتیجه باعث شده که امروز در کشور با آمار بالای بیکاری و کاهش تولید روبه‌رو باشیم و تأسف‌بارتر اینکه شهروندان با خرید اجناس وارداتی لوکس در واقع تیشه به ریشه تولید‌کننده می‌زنند. آیا بهتر نیست با خرید کالاهای داخلی مرهمی باشیم بر زخم کهنه تولیدکنندگان؟
گلایه یک تولیدکننده

@  کلاهبرداری‌ها با ادعای نمایندگی

سلام. مدتی است افرادی با ادعای نمایندگی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن همراه، پس از تماس با تلفن همراه اشخاص، با ادعاهایی از قبیل ارائه سیم‌کارت با شماره مشابه و مزایایی مثل اینترنت و پیامک رایگان، سیم‌کارت هدیه و... افراد را قانع می‌کنند که از این خدمات استفاده کنند. اما پس از تحویل سیم‌کارت از طریق پیک، بدون ارائه فاکتور مبلغی چندین برابر مبلغ اصلی دریافت می‌کنند. خریدار پس از تحویل سیم‌کارت متوجه می‌شود که هیچ‌کدام از ادعاهای مذکور صحت نداشته و سیم‌کارت خریداری شده، صرفا یک سیم‌کارت معمولی بوده و شماره مذکور را نیز ندارد. متأسفانه از آنجایی که خریدار هیچ مدرکی از این شرکت‌های به‌اصطلاح تلفن همراه ندارد، کسی پیگیری قضایی هم نمی‌کند. لطفا منتشر کنید تا شهروندان در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها نیفتند.
5896...0912

@  برخورد خودخواهانه با مسائل ترافیکی

با سلام. به‌نظر می‌رسد پلیس راهور باید بخشی از جرائم رانندگی را صرف آموزش اجباری رانندگان کند. هر روز همه از ترافیک می‌نالیم و مشکلات را گردن این و آن می‌اندازیم. اما توجهی به این موضوع نداریم که خودمان وقتی پشت فرمان هستیم به چه میزان در این مشکل سهم داریم. عدم‌رانندگی بین خطوط، پارک دوبله، توقف در تقاطع‌ها، عدم‌رعایت فاصله قانونی با اتومبیل جلویی، استفاده نکردن از چراغ راهنما در انتخاب مسیر، عدم‌رعایت حق تقدم و نظایر آن، ازجمله موارد ایجاد ترافیک است. واقعا چند نفر از ما اطلاع دارند که چگونه باید وارد یک خیابان فرعی شد؟ حق تقدم در هنگام ورود به میدان با اتومبیلی است که داخل میدان هست یا اتومبیلی که می‌خواهد وارد میدان شود؟  توجه یا بی‌توجهی به این مسائل به سطح تحصیلات هم ربطی ندارد، همه اقشار در این خصوص با کمال تأسف نقش مخرب دارند و اکثر ما، خودخواهانه با مسائل مختلف ترافیکی برخورد می‌کنیم و همواره به‌گونه‌ای حق به جانب، دیگران را مقصر می‌دانیم.
یک شهروند از تهران

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید