• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149328
+
-

سخت‌ترین قرعه حذفی برای سپاهان

استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی به تیم‌هایی خوردند که در همین یکی دو هفته اخیر آنها را در لیگ برده‌اند

سخت‌ترین قرعه حذفی برای سپاهان

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران دیروز انجام شد و 16تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. دقیقا یک هفته بعد از برگزاری مرحله قبلی و مشخص شدن 16تیم، روز گذشته این قرعه‌کشی با حضور صمد مرفاوی و اصغر مدیرروستا برگزار شد تا این دو بازیکن قدیمی قرعه تیم‌ها را برای این مرحله بیرون بکشند. برگزارکنندگان قرعه‌کشی در سال‌های اخیر همیشه 2 پیشکسوت از 2 تیم پرسپولیس و استقلال و یا سرپرستان تیم‌ها را پشت میز قرعه‌کشی قرار می‌دادند اما این‌بار از پرسپولیس کسی حضور نداشت و سرمربی سابق استقلال به همراه مدیرروستا قرعه‌ها را از ظرف بیرون آوردند.

پیکان و ذوب‌آهن؛ بدشانس‌های 1400
اولین تیم‌هایی که در قرعه‌کشی دیروز نام‌شان از ظرف بیرون آمد، ذوب‌آهن و پرسپولیس بودند و حریف سرخپوشان در این مرحله خیلی زود مشخص شد. پدیده و مس رفسنجان 2 تیم بعدی بودند و سپس نساجی که در مرحله قبلی آرمان‌گهر را حذف کرده بود، به گل‌گهر برخورد کرد تا سرنوشتش در این جام به تیم‌های سیرجانی گره بخورد. بعد از این 3بازی نوبت به استقلال رسید تا حریفش را بشناسد و مثل سال گذشته به پیکان برخورد کند. تیم فرهاد مجیدی سال گذشته در نخستین مرحله پیکان را حذف کرد و امسال یک مرحله دیرتر باید به مصاف این تیم برود. آبی‌ها سال گذشته بعد از حذف پیکان به ذوب‌آهن خوردند و این تیم را هم در تهران 2 بر یک شکست دادند.
پیکان و ذوب‌آهن را می‌توان بدشانس‌ترین تیم‌های جام‌حذفی در 2 سال اخیر دانست. چون پیکانی‌ها هر دو سال به استقلال خورده‌اند و ذوب‌آهن که سال گذشته توسط استقلال حذف شده امسال به پرسپولیس خورده است. البته ذوب‌آهن در دهه اخیر دوبار سابقه حذف پرسپولیس در جام‌حذفی را داشته است. این تیم یک‌بار پرسپولیسِ حمید درخشان را در تهران برد و یک‌بار هم پرسپولیسِ برانکو را در فولادشهر با 2گل در وقت‌های اضافه حذف کرد؛ همان مسابقه‌ای که ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس اخراج شد و این تیم حدودا 100دقیقه 10نفره و با دروازه بان سومش بازی کرد.

  آلومینیوم-سپاهان؛ بازی بزرگ یک‌هشتم
اما مهم‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی که در قرعه‌کشی دیروز به‌عنوان ششمین بازی از ظرف‌ها خارج شد، مصاف سپاهان و آلومینیوم اراک بود. تیم‌های دوم و چهارم جدول لیگ برتر که رقابت‌شان در این مرحله از جام‌حذفی، بازی بسیار سخت و حساسی خواهد بود. این روزها در لیگ، شرایط آلومینیوم بهتر و محکم‌تر از سپاهان است و شاید اگر بازی همین فردا برگزار می‌شد شانس اراکی‌ها برای صعود بیشتر بود. اما باید دید تا روزهای 27 و 28دی که زمان برگزاری این مرحله است، شرایط 2 تیم چگونه خواهد شد. سپاهان و آلومینیوم هردو در مرحله قبلی میزبان بودند، بنابراین برای تعیین میزبانی این بازی، قرعه‌کشی انجام شد که سپاهان میهمان شد. همین اتفاق برای پرسپولیس و استقلال هم رخ داد و هر دو تیم در قرعه‌کشی میزبانی را به حریفان خود باختند. این وسط البته شرایط برای استقلال بد نشد، چون برای بازی با پیکان از تهران خارج نمی‌شود اما با اتکا به همین میهمانی در تهران، می‌تواند در مرحله بعدی میزبان شود.   لیست بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی به این شرح است و نام تیم‌های میزبان، اول آمده است:

  ذوب‌آهنپرسپولیس
  مس رفسنجانپدیده
  نساجیگل‌گهر
  پیکاناستقلال
  خیبر خرم‌آبادنفت آبادان
  آلومینیوم اراکسپاهان
  مس کرمانفولاد
  نفت مسجدسلیمانخلیج‌فارس ماهشهر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید