• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149170
+
-

روزهای آبی کرونایی و تقدیر از خدمت‌های بی‌منت

یادداشت
روزهای آبی کرونایی و تقدیر از خدمت‌های بی‌منت

سعید غضنفری -مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)

این روزها در حالی خبر خروج همه شهرهای کشور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی به‌عنوان خبری مسرت‌بخش بازتاب یافته‌‌ که در پیک‌های مختلف کرونا، نیروهای خدومی برای مقابله با پیامدهای این ویروس منحوس و خدمت‌رسانی به مبتلایان با جان و دل تلاش کردند و بسیاری‌شان هم به درجه شهید خدمت و سلامت نایل شدند.
از اسفند‌1398 که کشور عزیز ما مانند دیگر کشورهای جهان با چالش اساسی به نام کرونا روبه‌رو شد، در کنار اخبار دلخراش و آمارهای دردناک مرگ‌ومیر، شاهد صحنه‌های ماندگاری از رشادت‌ها و از‌جان‌گذشتگی‌هایی بودیم که بسیاری آن را به‌درستی با روحیه جهادی دوران دفاع‌مقدس قیاس کرده‌اند.
بیش از 300شهید سلامت در کنار دیگر شهدای خدمت، اگرچه داغی بر دل تمام مسئولان دلسوز انقلاب باقی گذاشت، اما یادی فراموش‌نشدنی از اخلاق و سیره‌‌ای است که از عزت و غیرت مردمان ایران‌زمین انتظار می‌رفت.
در سراسر این 2سال که کرونا برای بسیاری از کشورهای دنیا بحران‌های بزرگ ایجاد کرد، روحیه جهادی و خدمت بی‌منت، درس بزرگی بود که تیم درمان، کارکنان زحمتکش بهشت ‌زهرا(س) و تمام کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در مسیر خدمت‌رسانی به مبتلایان یا خانواده‌های داغدار آنها بودند، به جهان داد.
تعهد، سختکوشی و غیرتمندی این نیروهای خدوم و انقلابی موجب شده ‌تک‌تک ما به‌خودمان، انقلابمان و مردم‌مان ببالیم و افتخار کنیم.
درحالی‌که بسیاری از کشورهای پیشرفته در مقابله با این چالش بزرگ با مشکلات گوناگون روبه‌رو بودند، ما با روحیه از‌خودگذشتگی‌ و غیرتمندی که در تاریخ این سرزمین ریشه‌دار است، از پیک‌‌های مختلف عبور کردیم؛ چرا‌که باور مردم ما به آموزه‌ها و احادیثی است که تأکید می‌کنند محبوب‌ترین مردم کسانی هستند که وجودشان برای دیگران سودمندتر است.
مقام معظم رهبری طی بیاناتی در دیدار با جمع کثیری از بسیجیان کشور فرمودند: تا این روحیه صدق و صفا و خدمت بی‌مزد و منت در میان مردم ما و به‌خصوص جوانان ما وجود دارد، دشمن هیچ‌گونه لطمه‌ای به این انقلاب و به این نظام و به این کشور نمی‌تواند وارد کند.
این روزها اگرچه سویه جدید کرونا بار دیگر مردم جهان را آشفته کرده است، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی از سوی تمامی شهروندان، بر خود واجب می‌دانیم در شرایطی که وضعیت شهرهای کشور به رنگ آبی و زرد درآمده، قدردان همت و حمیت عزیزانی باشیم که در روزهای اوج کرونا با مجاهدت‌های خاموش در خط مقدم مقابله با این ویروس و تدفین و خاکسپاری متوفیان کرونا مبارزه کرده‌اند و بی‌هیچ چشمداشتی خدمت‌ بی‌‌منت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادند. امروز افتخار می‌کنم در میان نیروهای خدومی هستم که کار جهادی ‌آنها سراسر ایثار، ازخودگذشتگی و معنویت بوده و هست و دغدغه‌ آنها تدفین شرعی و مطهر پیکر مومنان، به‌ویژه پس از فتوای مقام معظم رهبری بود. ایشان فرمودند که مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود. حضور غیرتمندانه نیروهای بهشت ‌زهرا(س) از عوامل پذیرش، راننده‌های آمبولانس، تطهیرکنندگان‌ و حتی نیروهای اداری و... و از‌خودگذشتگی آنها برای همیشه به‌عنوان یک الگوی رفتاری و مصداق عینی ایثارگری باقی خواهد ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید