• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149145
+
-

پیتزای 45ثانیه‌ای در رستوران روباتیک

فناوری
پیتزای 45ثانیه‌ای در رستوران روباتیک

رستوران ستاره‌ای (Stellar Pizza) یک رستوران روباتیک است که می‌تواند هر 45ثانیه یک پیتزا درست کند. آنطور که اعلام شده این رستوران در بهار سال آینده در لس‌آنجلس آمریکا افتتاح می‌شود.
شرکتی که این رستوران را می‌سازد، در‌ماه می‌2019به وسیله 3مهندس سابق شرکت اسپیس ایکس به نام‌های بنسون تسای، برایان لانگون و جیمز وهاویسان تأسیس شده است.
تسای، مدیرعامل رستوران استلار پیتزا، به‌مدت 5سال در شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، مشغول به‌کار بوده است. او در این شرکت سیستم‌های پیشرفته باتری را برای موشک‌ها و ماهواره‌ها طراحی می‌کرده است.
او درنهایت تصمیم گرفت که بیش از 20نفر از کارکنان سابق شرکت اسپیس ایکس را دور هم جمع کند تا یک ماشین پیتزاسازی خودکار و بدون دخالت دست بسازند. این ماشین پیتزاسازی می‌تواند پشت یک کامیون قرار بگیرد.
دستگاه روباتیک Stellar Pizza می‌تواند طی کمتر از 5دقیقه مقدمات یک پیتزا را آماده و مراحل پخت را طی کند تا آماده خوردن شود.
ابتدا یک گلوله از خمیر پیتزای خانگی داخل دستگاه قرار می‌گیرد. سپس در آنجا فشرده می‌شود تا به شکل یک دایره در بیاید. این دستگاه پس از آماده‌شدن خمیر، روی پیتزا را با سس و سایر مواد غذایی می‌پوشاند. سپس پیتزای خام در یکی از 4فِر دستگاه روباتیک که دمای بالایی دارند، قرار می‌گیرد.
تد سیزما، یکی از کارمندان استلار پیتزا که پیش از این، براساس پروفایل لینکیدین خود، سرآشپز اسپیس ایکس بوده، در این شرکت موشکی مسئولیت برنامه سرویس غذایی کارکنان را به‌عهده داشته است.
سیزما اکنون با نوئل برونر، مشاور این رستوران برای تهیه پیتزاهای با کیفیت بالا و مقرون به‌صرفه برای پیتزا استلار همکاری می‌کند.
این شرکت یک پیتزای پپرونی با کیفیت عالی ارائه می‌دهد. همچنین، مشتریان می‌توانند پیتزای خود را با مخلفات تازه، ازجمله پیاز، بیکن، مرغ و زیتون خوشمزه‌تر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید