• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149143
+
-

نقاشی هوش مصنوعی با کلمات

به سوی آینده
نقاشی هوش مصنوعی با کلمات

یک استارت‌آپ کانادایی به نام Wombo اخیراً اپلیکیشنی به نام Dream را برای سیستم‌های عامل آی ‌او اس و اندروید عرضه کرده است که با هوش مصنوعی و براساس یک پیام متنی «آثار هنری» را خلق می‌کند. این کار به ظاهر غیر قابل اجرا، بسیار ساده است. شما آنچه را که می‌خواهید نقاشی کنید، توصیف می‌کنید؛ مثلاً «یک درخت پرشاخ و برگ» یا «بدترین ساندویچ تاریخ». سپس یکی از سبک‌های هنری(میستیکال، باروک، هنر فانتزی، استیم‌پانک و غیره) را که در این مجموعه پیشنهاد شده انتخاب می‌کنید. به گزارش تک کرانچ، البته می‌توانید گزینه «بدون سبک» را هم انتخاب کنید و بعد «ایجاد» (create) را کلیک کنید.
سپس این اپلیکیشن طی چند ثانیه، شاید حدود 20ثانیه، «اثر هنری» کامل شده شما را نمایش می‌دهد. برخی از این آثار هنری تولید شده تا حد زیادی چشمگیر به‌نظر می‌رسند و برخی هم البته جذابیتی ندارند. با این حال، مطمئناً هیچ 2دستوری که به اپلیکیشن داده می‌شود، یک تصویر را ایجاد نمی‌کنند. بنابراین می‌توانید به همان سرعت، درخواست یک تصویر جدید را ادامه دهید تا زمانی که آنچه را می‌پسندید، خلق شود.
کیفیت «هنر» اپلیکیشن Dream قطعا متغیر است. به‌نظر می‌رسد درخواست‌های طولانی‌تر و پیچیده‌تر، اپلیکیشن را گیج می‌کند. بنابراین کیفیت خروجی می‌تواند به چیزی بستگی داشته باشد که از اپلیکیشن می‌خواهید رسم کند.
«سبک»‌های این اپلیکیشن، بیشتر به فضای انتزاع و اَشکال دارای اعوجاج گرایش دارد تا اشکال دقیق. بنابراین درخواست‌های پرتره به‌صورت واقعی ارائه نمی‌شوند و معمولاً به تصویرکشیدن چیزهای فانتزی راحت‌تر از واقعی است.
با این حال، یک نکته در این میان قابل توجه است. به محض ظاهرشدن یک اثر هنری جدید، این اپلیکیشن، وقت خود را برای فروش آن تلف نمی‌کند. گزینه‌ای برای «خرید چاپی» ظاهر می‌شود که به فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن پیوند می‌دهد و به‌نظر راهی بی‌دردسر برای تبدیل یک اثر بصری به درآمد واقعی است.
اگر این استارت‌آپ بتواند 20ثانیه پردازش را به بیش از 20دلار درآمد تبدیل کند، درواقع یک خط تولید پول ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید