• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149110
+
-

علوفه‌رسانی دستی‌برای جلوگیری از ورود حیات‌وحش به پایتخت

حیات وحش
علوفه‌رسانی دستی‌برای جلوگیری از ورود حیات‌وحش به پایتخت

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران از اجرای طرح تعلیف دستی برای جلوگیری از سرگردانی حیات‌وحش تهران در حاشیه شهرها خبر داد و گفت: تعلیف دستی حیات‌وحش اقدامی غیرکارشناسی است اما در مواردی که فعالیت‌های انسانی مانند شهرسازی، جاده‌سازی و راهسازی مسیر حرکت حیات‌وحش را مسدود کرده‌ باشد، مجبور به انجام آن هستیم.
 محمد کرمی به ایسنا گفت: در منطقه ورجین مجبوریم تعلیف دستی به حیات‌وحش به ‌دلیل مهاجرت گونه‌ها به عرض‌های پایین‌تر انجام دهیم تا از ورود حیوانات به شهر جلوگیری کنیم.  
گسترش منطقه لواسان سبب شده تا مسیر گونه‌های حیات‌وحش بسته شود و در صورت مهاجرت، این حیوانات مجبور به پرسه‌زدن در خیابان‌های شهر می‌شوند. 
به‌گفته وی، محدوده سرخه‌حصار و جاجرود، از 3جهت محاصره‌ شده‌ است؛ از سمت جنوب جاده مشهد و پاکدشت وجود دارد. قسمت شمالی آن نیز در محاصره اتوبان پردیس و شهر جدید پردیس است. غرب این منطقه نیز به‌طور مستقیم در تلاقی با شهر تهران است و تنها مسیر باقی‌مانده، شرق است که جابه‌جایی به آن سمت، فایده‌ای برای گونه‌ها ندارد.
 این تنها بخشی از عوارض انسان‌ساختی است که برای حیات‌وحش تهران به‌وجود آمده و زیستگاه‌ آنها را جزیره‌ای کرده است. بنابراین در این شرایط مجبور به تعلیف دستی حیات‌وحش هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید