• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149068
+
-

65هزار فرانسوی «قهرمان» را در هفته اول دیدند

فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در نخستین هفته اکران از 15دسامبر(24آذر) در 145سینمای فرانسه نمایش داده شده است. براساس آمار فروش این فیلم در گیشه سینماهای فرانسه(با احتساب سانس‌های پیش‌نمایش که در روز قبل از نمایش عمومی در سینماهای فرانسه، هم برپا شده بود)، در مجموع 65هزار نفر تا‌کنون فیلم قهرمان را در سالن‌های سینمای فرانسه تماشا کرده‌اند. با مقایسه این آمار با آمارهای قبلی مشخص می‌شود که آمار استقبال فیلم «قهرمان» نسبت به فیلم‌های قبلی اصغر فرهادی به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.
از فیلم «جدایی نادر از سیمین» که در سال2011 در حدود 90سالن سینمای فرانسه به نمایش در آمده بود، در هفته اول پس از اکران ۱۵۴هزار نفر استقبال کرده بودند.
البته شیوع سویه اومیکرون در فرانسه نیز در کاهش میزان تماشاگران فیلم‌های فرهادی در فرانسه نسبت به گذشته بی‌تأثیر نبوده، اما باز هم استقبال از این فیلم درحالی‌که «قهرمان» پیش‌تر در جشنواره کن با استقبال منتقدان مواجه شده بود و جایزه بزرگ این جشنواره در سال2021 را از آن خود کرده بود، پایین‌تر از حد انتظار بوده چرا که فرهادی در زمان نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای تماشاگران فرانسوی کارگردانی شناخته شده نبود و اکنون او در این کشور کارگردانی شناخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید