• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149018
+
-

تازه‌های نشر/ ساعت‌ها


کتاب «ساعت‌ها»، رمانی نوشته آگاتا کریستی است. در این رمان «شیلا وب» منتظر است تا یک زن نابینای مورد احترام و متشخص به نام خانم «پبمارش» را در خانه این زن در خیابان ویلبراهام کرسنت ملاقات کند اما او در عوض، جسد مردی میانسال را پیدا می‌کند که کف اتاق نشیمن افتاده است. اما خانم «پبمارش» بیان می‌کند که اصلا منتظر ملاقات با «شیلا وب» نبوده و همچنین می‌گوید ساعت‌های زیادی که در اطراف جسد مرد میانسال به چشم می‌خورند، متعلق به او نیستند. کاملا مشخص است که آنها برای حل این معمای پیچیده به کارآگاهی زبده نیاز دارند. هرکول پوآرو، مسئولیت رسیدگی به این پرونده را به‌عهده می‌گیرد. نشر هرمس این رمان پرکشش را با ترجمه مجتبی عبدالله‌نژاد در 313صفحه، به‌بهای 51هزار تومان منتشر کرده است.

  اتود در قرمز لاکی

کتاب «اتود در قرمز لاکی» رمانی نوشته «آرتور کانن دویل» است که نخستین‌بار سال1887 به چاپ رسید. از لحظه‌ای که دکتر واتسون به خیابان بیکر می‌آید تا در کنار کارآگاه خصوصی، شرلوک هولمز، به زندگی و البته کار مشغول شود، چاره‌ای ندارد جز اینکه با دنیای خونین، خشن و مخوف تبهکاران خو بگیرد. این دو کارآگاه به خانه‌ای در جنوب لندن می‌روند و با جسد مردی روبه‌رو می‌شوند. هیچ اثری از اعمال خشونت روی بدن این مرد دیده نمی‌شود اما کلمه‌ای اسرارآمیز با خون روی دیوار نوشته شده است. این جنایت و شرایط عجیب محل جرم، پلیس‌ها را حسابی سردرگم کرده است... . نشر هرمس این رمان 184صفحه‌ای را با ترجمه مژده دقیقی به‌ بهای 39هزار تومان منتشر کرده است.

  وقتی یتیم بودیم

«وقتی یتیم بودیم» اثر کازوئو ایشی‌گورو را مژده دقیقی به فارسی برگردانده و از سوی نشر هرمس منتشر شده است. ایشی‌گورو در این رمان، به شکل درخشانی به تأثیر گذشته انسان بر وضع اکنون او می‌پردازد. پدر و مادر کریستوفر بنکس، پسری انگلیسی که در شانگهای در اوایل قرن بیستم به دنیا آمده، به شکلی بسیار مشکوک ناپدید شده‌اند و او در 9سالگی یتیم می‌شود. این شخصیت، پس از بازگشت به انگلیس، به کارآگاه شناخته‌شده‌ای تبدیل می‌شود و بیش از 20سال بعد، درحالی‌که جنگ بین چین و ژاپن شعله‌ور است، برای حل پرونده ناپدید شدن والدینش به شانگهای بازمی‌گردد. وقتی یتیم بودیم، ترکیبی استادانه از داستانی فوق‌العاده جذاب و تسلط بر روایت است که دوران اوج کازوئو ایشی ‌گورو را به رخ می‌کشد. این رمان 400صفحه‌ای به‌بهای 64هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید