• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148851
+
-

کوتاه از حادثه/ مرگ اسرارآمیز صیاد ایرانی در زندان سریلانکا

تحقیقات درباره رازگشایی از مرگ اسرارآمیز صیاد ایرانی که در زندان سریلانکا جانش را از دست داده در دادسرای جنایی تهران آغاز شده است. به‌گزارش همشهری، اواخر مهر امسال خانواده پسری جوان به اداره پلیس استان هرمزگان رفتند و گفتند که او در یکی از زندان‌های سریلانکا زندانی بوده اما به طرز مشکوکی جان باخته است. برادر متوفی گفت: برادرم صیاد بود و 3سال قبل تصمیم گرفت به سریلانکا سفرکند. چند روز پس از رفتنش با ما تماس گرفت و گفت که در آنجا در جست‌و‌جوی کار است. پس از آن تا مدت‌ها از او بی‌خبر بودیم تا اینکه از زندان سریلانکا با ما تماس گرفته و اعلام کردند که برادرمان دستگیر و زندانی شده است. هرچند که به درستی دلیل بازداشت او را نمی‌دانستیم اما احتمال دادیم که شاید به‌دلیل ورود غیرقانونی و نداشتن مجوز در آن کشور دستگیر و روانه زندان شده است.
وی ادامه داد: در این مدت ارتباطی با او نداشتیم اما او 3بار از زندان با ما تماس گرفت و گفت حالش خوب است تا اینکه 24مهرماه امسال از زندان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند برادرمان فوت شده و قرار است جسدش را برای ما بفرستند. جسد برادرم را فرستادند اما مرگ او مشکوک است. او بیماری خاصی نداشت و احتمال می‌دهیم که در زندان بلایی بر سرش آمده و به قتل رسیده است. با شکایت این خانواده، پرونده‌ای درباره مرگ مشکوک صیاد ایرانی تشکیل شد و به‌دلیل اینکه حادثه در خارج از کشور رخ داده و دادسرای جنایی تهران صلاحیت رسیدگی به آن را دارد، به شعبه چهارم دادسرا فرستاده شد. قاضی حبیب‌الله صادقی دستور تحقیقات بیشتر در این‌باره را صادر کرد و از پزشکی قانونی خواست تا علت اصلی مرگ وی را اعلام کند. چند روز قبل پزشکی قانونی علت مرگ صیاد ایرانی را مصرف مواد ضدعفونی اعلام کرد. در این شرایط بازپرس جنایی دستور داد پرونده مرگ مرد جوان از سریلانکا به ایران فرستاده شود و تحقیقات بیشتر صورت بگیرد تا مشخص شود آیا مرد ایرانی در زندان سریلانکا به قتل رسیده یا خودش با خوردن مواد ضد‌عفونی به زندگی‌اش پایان داده است.

نقره‌داغ شدن اراذل و اوباش در طرح اقتدار
ماموران پلیس امنیت عمومی تهران در جریان تازه‌ترین مرحله از اجرای طرح اقتدار، اراذل و اوباشی را که در ایجاد ناامنی، راه اندازی سایت‌های شرط بندی و قمار و مراکز فساد دست داشتند، دستگیر کردند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله از طرح اقتدار پلیس ۳۱نفر از اراذل و اوباش سطح دار که دارای تحرکات مجرمانه بودند دستگیر شدند. همچنین ۸۰نفر از اوباشی که جرایم خشن اعم از نزاع، تخریب، قمه کشی، عربده کشی و... مرتکب شده بودند نیز به دام افتادند. او در ادامه به جرایم دیگر برخی از این اوباش اشاره کرد و گفت: ۱۷نفر از اوباشی که در بحث خرید و فروش سلاح فعال بودند و ۱۹نفر دیگر که درخصوص اقلام ممنوعه‌ای مثل مشروبات الکلی فعالیت داشتند نیز بازداشت شدند.
رئیس پلیس تهران در ادامه به دستگیری ۱۱۱نفر از گردانندگان سایت‌ها شرط‌بندی و قمار و مراکز فساد نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد در فضای مجازی هم فعالیت می‌کردند و نوچه‌هایی داشتند که ۱۹۶نفر از آنان نیز بازداشت شدند.
سردار رحیمی به استفاده از بادیگارد توسط برخی چهره‌های مشهور اشاره کرد و گفت: چیزی تحت عنوان بادیگارد نداریم. اخیرا دیده شده که یکی از افراد شناخته شده از بادیگارد استفاده کرده که چون خلاف قانون بود با او برخورد شد. این موضوع در فضای مجازی نیز بازتاب داشت. فقط شرکت‌های انتظام مجاز به فعالیت در بخش حراست و محافظت هستند که در این حوزه ۱۵۰شرکت در شهر تهران فعالیت می‌کنند. سایر شرکت‌هایی که با عناوین مختلف درخصوص استخدام بادیگارد فعال هستند رسمیت ندارند و صلاحیت‌شان مورد تأیید پلیس نیست.سردار رحیمی همچنین از انهدام 2 باند قاچاق انسان خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۱متهم دستگیر و ۴۸نفر آزاد شدند که اکثر افراد آزاد شده از اتباع بودند. در این طرح ۴۸متهم که فرهنگ و روش‌های اوباش‌گرایانه را در فضای مجازی ترویج می‌کردند  و ۴۰نفر از کسانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ قمار می‌کردند، کارت‌های بانکی را اجاره می‌دادند و در امر پولشویی فعالیت داشتند دستگیر شدند و درگاه‌های بانکی این افراد نیز مسدود شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید