• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14883
+
-

در جست‌وجوی گزینه برتر

نامزدهای انتخاب شهردار تهران امروز برای دفاع از برنامه‌های خود به شورا می‌روند

یک روز مانده به حضور نامزدهای انتخاب شهردار تهران در شورای شهر،  خبر انصراف یکی از نامزدها در فضای مجازی پیچید.

در این خبر، تصویری از دست نوشته «ابراهیم انصاری لاری» هم دیده می‌شد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نامه خطاب به رئیس شورای شهر تهران نوشته بود: «جناب آقای محسن هاشمی،  با سلام و احترام،  پیرو نامه مورخه هشتم اردیبهشت‌ماه مبنی بر انصراف اینجانب از نامزدی شهرداری تهران،  ضمن سپاس مجدد از الطاف جنابعالی و سایر اعضای محترم شورای شهر تهران،  بدینوسیله باردیگر بر انصراف خود تأکید کرده و امیدوارم توفیق الهی رفیق راه این حقیر شده و در ادامه خدمت به مردم شریف و عزیز جزیره کیش بتوانم پاسخگوی دریای مهر و محبت آنان باشم. ارادتمند،  محمد ابراهیم انصاری لاری.»

بااین حال رئیس و سخنگوی شورای شهر فضای مجازی را به رسمیت نشناختند. محسن هاشمی که دیروز برای افتتاح نمایشگاه گل و گیاه تهران به بوستان گفت‌وگو رفته بود،  در حاشیه مراسم به پرسش‌هایی درباره انصراف انصاری لاری از رقابت برای شهردار شدن در تهران اینطور پاسخ داد: «من نیز نامه انصراف لاری را در فضای مجازی دیدم و هنوز نامه‌ای رسماً به شورا ارائه نشده است. از نظر شورا هیچ‌یک از 7 گزینه برای شهرداری تهران انصراف نداده‌اند. نامه انصراف باید رسمی باشد و به‌طور رسمی این کناره‌گیری اعلام شود.» دیروز علی اعطا،  سخنگوی شورای شهر هم در گفت‌وگو با ایسنا به مرور فرایند انتخاب شهردار پرداخت و گفت: یکشنبه 4کاندیدای شهرداری تهران ‌باید برنامه‌های خود را برای اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه تشریح کنند. در روز دوشنبه هم 3کاندیدای باقیمانده به تشریح برنامه‌هایشان می‌پردازند. نهایتا در روز سه‌شنبه اعضای شورای شهر از میان 7کاندیدای باقیمانده 2نفر را به‌عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌کنند که یکی از این 2نفر در روز 32 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شود.»

 او درباره کناره‌گیری انصاری لاری هم توضیح داد: «پیش از این یک‌بار انصراف انصاری لاری در فضای مجازی مطرح شد که این انتشار نامه یک روز قبل از دیدار اعضای کمیته 5نفره با وی بود و در روز جلسه نیز انصاری لاری صحبتی از انصراف نکرد و قرار شد که در جمع کاندیداها باقی بماند.»

 باوجود رسمی نشدن خبر انصراف انصاری لاری،  یکی دیگر از اعضای شورای شهر در گفت‌وگو با فارس این خبر را تأیید کرد. ناهید خداکرمی گفت: «متن استعفای وی به‌دست رئیس شورا رسیده است.» این عضو شورای شهر تهران درباره دلایل انصراف انصاری لاری هم توضیح داد: «احتمالا ماندن در کیش را به ماندن در تهران ترجیح می‌دهد. البته هوای کیش بهتر از تهران است و آلودگی ندارد.» فارغ از این حواشی اما امروز جلسه‌ای سرنوشت ساز در شورای شهر تهران برگزار می‌شود. فرایند انتخاب شهردار تهران به مراحل پایانی نزدیک شده است. تهران تا یک هفته دیگر شهردار جدیدش را می‌شناسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید