• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148817
+
-

دوباره برف و باران

آب و هوا
دوباره برف و باران

فعالیت شدید سامانه‌های بارشی در روزهای گذشته موجب شد بیشتر مناطق کشور برف و باران را تجربه کنند. به گزارش همشهری، هرچند بارش‎های اخیر خوشحالی مردم را در آستانه زمستان به همراه داشت، اما بارش شدید برف موجب بسته شدن راه‌ها در آذربایجان غربی و گرفتارشدن خودروها در بعضی جاده‌های این استان شد، هرچند با کمک راهداری استان راه‌ها همچنان باز هستند. برف در آذربایجان‎های شرقی و غربی همچنین موجب شد تا مدارس برخی شهرها ازجمله ارومیه و ورزقان تعطیل شوند.
 از سوی دیگر وزش توفانی با سرعت 137کیلومتر در ساعت در اردبیل خسارت‌های اندکی به‌دنبال داشت؛ توفانی که البته به‌گفته هواشناسی این استان تا فردا- پنجشنبه 2دی- در این استان ادامه دارد. کولاک در جاده‌های زنجان - تهم - چورزق زنجان هم موجب شد تردد در این جاده فقط با زنجیر چرخ ممکن شود.

نفوذ هوای سرد از امروز
 با این حال بارش‎ها همچنان ادامه دارد و سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و شدت‎یافتن بارش برف و باران در برخی مناطق کشور ازجمله نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر خبر داده است. براساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه (اول دی) تا شنبه هفته آینده نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور موجب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور می‌شود.

ورود سامانه بارشی ، شنبه هفته آینده
شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب، جنوب غرب، غرب، مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.
 به این ترتیب برای امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، مازندران، گیلان بارش شدید باران و برف می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.
وزش باد در سیستان‌وبلوچستان، شرق کرمان و جنوب سمنان هم ممکن است به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت صدمه وارد کند و موجب اختلال در تردد جاده‎ای شود.  در جنوب کشور هم فعالیت این سامانه تا روز شنبه ادامه دارد و موجب افزایش ارتفاع موج دریا می‌شود. به همین دلیل احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و اختلال در فعالیت‌های دریایی در این مناطق وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید